וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להציב את הביטחון האישי בראש סדר העדיפויות!

חובב צברי - ראש מועצת קריית עקרון

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 12:22

מיוחד לוואלה! מקומי - חובב צברי, ראש מועצת קריית עקרון ויו"ר הוועדה לביטחון בשלטון המקומי - "יש לחוקק "חוק ביטחון אישי חובה" שייתן את כללי הבסיס של כל רשות מקומית למחויבותה לספק ביטחון אישי במרחב היישובי לכל אזרח בתחומה"

שלושה שיקולים מונחים בפתחה של כל משפחה לפני שהיא בוחרת את מקום מגוריה. בזמן שכל הרשויות מתחרות ביניהן על החינוך והתשתיות - רבות מהן מבינות שהנעשה בתחום הביטחון האישי חשוב אפילו יותר מכל תחום אחר ובטח בימינו.

חובב צברי. צילום - אופיר חדד, אתר רשמי
חובב צברי/אתר רשמי, צילום - אופיר חדד

במרחב העירוני אין דבר חשוב יותר מהביטחון האישי ובעיניי כמו שיש בישראל חוק חינוך חובה חינם, מתקרב הרגע בו נתבקש גם להסדיר את התחום הזה ולחוקק "חוק ביטחון אישי חובה" שייתן את כללי הבסיס של כל רשות מקומית למחויבותה לספק ביטחון אישי במרחב היישובי לכל אזרח בתחומה.

עד שזה יקרה אנחנו, כראשי הרשויות, חייבים להציב את הנושא בראש סדר העדיפויות העירוני לצד החינוך. אלא שלבדנו לא נוכל לעשות זאת - נדרש סיוע בנושא זה ובעיקר מחויבות של מפקדי המשטרה ושרי הממשלה למיגור הפשיעה והעלאת תחושת הביטחון בקרב הציבור במרחב העירוני.

הגיע העת להגדיר את "הביטחון האישי במרחב הציבורי" כיעד עליון של המדינה - לקטוע את שרשרת האלימות של הפרוטקשן, משפחות הפשע, סכסוכי החמולות ושאר הפשיעה שזלגה ביתר שאת בחודשים האחרונים לרחובות. זה לא קרה ביום אחד, מדובר בתהליך ארוך אשר התרחש במשך שנים עד שהפך לתופעה של ממש.

אבל לא רק למדינה יש כאן תפקיד, אלא גם לנו ראשי הרשויות. עלינו האחריות לספק מענה לנוער הנמצא בסיכון, לתת פתרונות לכל הצעירים שסובבים את עולם הפשע ונמצאים רגע מהדרדרות קשה. לספק להם מעטפת מלווה שתוביל אותם להצלחה ותוציא אותם מהרחוב. את זה נעשה בהשקעות אדירות בחינוך, פורמלי ובלתי פורמלי, שיגיע אל כל אותם בני הנוער שבשוליים וימנע מהם את ההצטרפות למעגלי הפשיעה - חינוך לערכים לצד חינוך למצוינות.

אנחנו ראשי המועצות צריכים להקים צוות חירום יחד עם מפקדי התחנות האזוריות והמרחביות ולקיים בהקדם כנס חירום בהשתתפות המפכ"ל, שר הביטחון, ראשי החינוך והערים והמועצות. משם נצא כגוף אחד, בקול אחד, לקטיעת שרשרת הפשע ברחובות וסיפוק הביטחון לתושבים ברחובות העיר.

אני מאמין כי יש להשקיע בכך את כל המשאבים האפשריים ולתת לכוחות הביטחון את כל הכלים כדי להצליח ולעמוד במשימתם החשובה - שמירה על הסדר, הביטחון, החוק והתושבים. ראינו זאת היטב במבצע 'שומר חומות' איך לא רק מהגבולות אלא גם מתוכנו פרצו פרעות וללא התערבות כלל גורמי הביטחון - כל מה שהתרחש יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע.

כיו"ר ועדת הביטחון והחירום במרכז השלטון המקומי ואיש צבא בעברי, אני מכיר היטב את המורכבויות עימם הם מתמודדים מידי יום, אך יודע, מעל לכל ספק כי הם מבצעים את עבודתם נאמנה.

אנחנו, כפעולה תומכת, חיזקנו את הביטחון בקריית עקרון על ידי הצבת מצלמות אבטחה ופיקוח במרחב העירוני. הצבתן של המצלמות התבצעה במסגרת תוכנית כוללת של הקמת 37 אתרי צילום, שמטרתה חיזוק תחושת הביטחון בקריית עקרון, מניעת אירועים חריגים במרחב הציבורי, וידוא הסדר הציבורי, הרתעה, שליטה ובקרה על הנעשה בישוב.

נכון לשלב זה, קריית עקרון מרושתת ב- 70 מצלמות הפרוסות במרחב הציבורי, בשערי הישוב, בתי הספר, גנים ציבוריים, מבני הציבור וצמתים מרכזיים. במסגרת התוכנית הכוללת יוצבו מצלמות נוספות בצירים הראשיים, בגנים הציבוריים, בפארקים ובלב השכונות.

בעזרת המצלמות, הגברת הפיקוח, הגדלת סמכויות השוטרים ושימת הנושא ברף העליון של החשיבות הממשלתית - נוכל להגביר את תחושת הביטחון של כולנו ולספק לכל תושב ותושבת את הביטחון האישי והשקט הנפשי להם הם זקוקים, כדי ללכת לישון בביטחון בביתם, מבצרם.

ביטחון אישי לתושב הינו מצרך חיוני לפני כל נושא אחר, ללא הבטחת הביטחון האישי של תושבינו בכל מקום לא נוכל לספק קרקע בטוחה ויציבה הנדרשת לכל אזרח באשר הוא במקביל למודעות אצל כל התושבים וההבנה שהפשע - לא משתלם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully