וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושיית הרופא הצילה את חייה של הנערה מערד

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 14:14

לרגל שבוע הסרטן הבינלאומי קוראים במכבי שירותי בריאות : "לא לוקחים סיכונים, באים להיבדק"

שרה, (שם בדוי) נערה בת 17 אשר מתגוררת בערד, התלוננה במשך תקופה על כאבים חוזרים ונשנים. היא ניגשה יחד עם הוריה אל המרכז הרפואי של מכבי שירותי בריאות בערד, שם נבדקה על ידי ד"ר רון בטש, רופא מתמחה ביחידה לאורתופדיה אונקולוגית במרכז הרפואי ברזילי שערך לנערה צילום רנטגן ראשוני.

מכבי ערד. דוברות מכבי, אתר רשמי
מכבי ערד/אתר רשמי, דוברות מכבי

תוצאות הבדיקה העלו חשד מיידי בקרב ד"ר בטש כי יש לה ממצא חמור ועל כן שלח אותה לבצע בדיקת MRI באופן דחוף ואף דאג שיקבלו אותה באופן מיידי בניידת הבדיקות של אסותא.

לאחר שהגיעו תוצאות בדיקת ה-MRI, התגלה למרבה הצער כי יש לנערה גידול סרטני ממאיר אשר דורש טיפול ואשפוז מיידי. הורי המטופלת, אשר טרם עיכלו את חשיבות תוצאות הבדיקה והטיפול המיידי, התנגדו תחילה לטיפול וביקשו להתייעץ ואף לדחות את הנושא בשבועיים וחצי. ד"ר בטש וכלל צוות המרפאה לא נותרו אדישים, בנחישות וברגישות הצליחו בסופו של דבר לשכנע את ההורים לבצע את הטיפול הרפואי הדחוף. בנוסף על כך, ד"ר בטש עוקב אחר הטיפול הרפואי שמקבלת הנערה.

השבוע חל יום המודעות הבינלאומי למחלת הסרטן, אשר מטרתו לאחד את העולם סביב העלאת המודעות למחלת הסרטן, עידוד זיהוי המחלה, מניעתה והמלחמה בה. ברוח המועד שצוין השבוע, כך סיכם ד"ר רון בטש, רופא מתמחה ביחידה לאורתופדיה אונקולוגית במרכז הרפואי ברזילי ובמסגרת זאת נותן שירות במרפאת מכבי שירותי בריאות בערד: "אני קורא לציבור לא להישאר שאנן במקרים של כאבים חוזרים ונשנים. אל תקחו סיכונים מיותרים, תגיעו להיבדק ותסמכו על הצוותים הרפואיים שייתנו לכם את הטיפול הטוב ביותר. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לטפל במקרה הזה אשר כולנו מקווים כי יסתיים בבריאות איתנה".

אולגה גלמן, מנהלת מרחב ערד במכבי שירותי בריאות: "בזכות התושייה של ד"ר בטש חייה של הנערה ניצלו. אני גאה בצוותים הרפואיים והמנהלתיים שלנו בערד אשר התגייסו למען בריאות המטופלת ונותנים מעצמם מעל ומעבר עבור כל מטופל. ההון האנושי הוא למעשה המתכון המנצח לשירות טוב, אדיב ואיכותי עבור המטופלים שלנו. אל תהססו, תצאו להיבדק במידת הצורך, זה יכול להציל חיים".

  • עוד באותו נושא:
  • ערד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully