וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית החומש של קיסריה - יוצאת לדרך

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 12:22

מחזון לביצוע - כ-40 מיליון ש"ח יושקעו בשדרוג החינוך, התרבות והפנאי, הקהילה ותשתיות היישוב קיסריה בשנים 2022-2026

במסגרת "ההסכם המשולש" שנחתם לפני שבועות אחדים בין החברה לפיתוח קיסריה, הוועד המקומי קיסריה והמועצה האזורית חוף הכרמל, נקבעה תכנית חומש מקיפה ומפורטת במסגרתה יושקעו בקיסריה במהלך 5 השנים הקרובות כ-40 מיליון שקלים.

כזכור, ההסכם מאזן בין הצרכים השונים של התושבים ומבטיח ניהול תקין להמשך התפתחותה של קיסריה כיישוב עצמאי ותוסס השומר על צביונו הייחודי בנוף המוניציפאלי הישראלי. במסגרת תוכנית החומש החדשה, יושקעו כ-40 מיליון ש"ח בשדרוג החינוך, התרבות והפנאי, הקהילה ותשתיות היישוב קיסריה - לרווחת התושבים ולטיפוח הקהילה.

קיסריה. צילום – בת שבע ויסנודל, דוברת מ.א. חוף הכרמל, אתר רשמי
קיסריה/אתר רשמי, צילום – בת שבע ויסנודל, דוברת מ.א. חוף הכרמל

השבוע, החזון הופך לתוכנית עבודה לביצוע. טקס החתימה על תוכנית החומש 2022-2026 התקיים במעמד ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, יו"ר הוועד המקומי, מושיק סגל, מ"מ יו"ר הוועד המקומי, ליאור בר, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי, וסמנכ"ל התפעול וראש מנהלת היישוב, גיא גולדיג.

מתווה ההשקעות הכלולות בתוכנית מתבסס על מקורות כספיים עצמיים של היישוב והמועצה, כמו גם על מקורות ייחודיים נוספים וביניהם: היטלי השבחה מפרויקטים של מגורים בקיסריה, מענק חד פעמי מקרן אדמונד בנימין דה רוטשילד, השתתפות מפעל הפיס בבניית היכל תרבות וכן השתתפות משרד החינוך בבניית גני ילדים.

במעמד החתימה ציין מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה: "אנו נחושים להמשיך וליישם את חזונה של משפחת רוטשילד והברונית אריאן דה רוטשילד, להתמיד בקידום שגשוגה של קיסריה כיישוב המעניק לתושביו את רמת ואיכות החיים הגבוהה ביותר בישראל. אנו מקפידים להיות קשובים, ליזום ולהגיב במהירות וביעילות המיטבית לכל שאלה, בקשה או בעיה. החתימה על תכנית החומש מבטאת את שיתוף הפעולה ההדוק בין שלושת הגופים - החפ"ק, הוועד המקומי והמועצה, ומבטיחה עשייה משותפת ופורייה לטובת ולרווחת כלל תושבי קיסריה".

גיא גולדיג, סמנכ"ל התפעול וראש מנהלת היישוב, הוסיף: "תכנית החומש היא בשורה משמעותית ליישוב קיסריה. במסגרת ההשקעות המתוכננות ל-5 השנים הקרובות יוקם ביישוב שלנו מרכז רב תכליתי לתרבות וקהילה וייבנו גם שני גני ילדים חדשים בשכונה 12. ברחבי קיסריה נקים גני שעשועים חדשים ואת גני השעשועים הקיימים נשדרג. כמו כן, אנו מקימים מחדש מרכז צעירים ותנועות נוער בפארק חרוב בשכונה 8, על מנת לבסס אותו כלב הפועם של קהילת קיסריה. בנוסף, במהלך 5 השנים הקרובות, צפוי לבצע הצוות המוניציפאלי בראשותו של אילן הנגבי, עבודות ענפות לפיתוח תשתיות, להגברת בטיחות בתחבורה, לריבוד כבישים, לשדרוג ופיתוח הסביבה והאנרגיה הירוקה. במקביל, תפעל מנהלת היישוב להנגשת קיסריה לאנשים עם מוגבלות, לתגבור תחום הדת ולמתן שירות איכותי לאוכלוסיית הגיל השלישי."

ראש המועצה אסיף איזק: "ברכות ליישוב קיסריה! במהלך שלוש השנים האחרונות הצבנו את העוגנים הגדולים והמשמעותיים ביותר להמשך שגשוג והובלת היישוב בכל התחומים. תכנית המתאר של קיסריה אושרה ונותנת אופק תכנוני ליישוב. תכנית "מעוף לחינוך", אותה מוביל סגני רפי אבני, יצאה לדרך לפני כשנתיים וכבר היום ניתן לראות את הפירות החינוכיים. ההסכם המשולש נחתם ובעשר שנים הקרובות, תחומי האחריות של כל אחד מהגופים האחראים על היישוב: ועד מקומי, חפ"ק והמועצה האזורית חוף הכרמל, ברורים.
וכעת, העוגן האחרון הוטל והינו חתימת הסכם החומש, תכנית הפיתוח של היישוב. תכנית זו מביאה בשורות משמעותיות של פיתוח וצמחיה ליישוב הגדל. כל זה לא היה קורה ללא המנהיגות האמיצה והאחראית שיש בקיסריה: ועד התושבים, החברה לפיתוח קיסריה וחברי המליאה שיודעים לקיים דיאלוג של שותפים גם ברגעים מורכבים. הקטר של קיסריה דוהר - בהצלחה!"

מושיק סגל, יו"ר ועד מקומי: "הסכם החומש לקיסריה מהוה בשורה אמיתית ליישוב כולו. הוועד המקומי בשיתוף מלא של החפ"ק והמועצה בנה תקציב חומש שייתן מענה כמעט מלא לצרכיו של היישוב לחמש שנים הקרובות. אני מאמין שההצלחה נובעות קודם כל באמון באנשים! ולשמחתי כל האנשים שלקחו חלק בהכנת ההסכם עשו זאת ברצון ובשאיפה שכולם יצאו מרוצים מהתוצאה, דבר שלא מובן מאליו.
אני מבקש להודות לחברי ליאור בר שיחד אנו עושים, מנסים, ומצליחים לקדם ולשפר את היישוב ולהצעיד אותו קדימה וכל זאת בשיתוף פעולה עם ראשי המועצה אסיף איזק, רפי אבי, קובי ציטר, ומנכ"ל החפ"ק מיכאל כרסנטי וגיא גולדיג. תודה מיוחדת לרפי דהן שמוכן תמיד לעזור ולתמוך. יחד כולנו נמשיך לעשות למען התושבים והקהילה בקיסריה".

  • עוד באותו נושא:
  • קיסריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully