וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונופול צרכנים

רועי לוי - ראש העיר נשר

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 18:05

מיוחד לוואלה! מקומי, רועי לוי ראש העיר נשר - "מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות ולשנות, נגמרו הימים בהם הישראלים היו הולכים לסופר בעיניים מכוסות, הכיסוי ירד, עכשיו הגיע הזמן לשנות".

אבל אם להגיד את האמת, המחאה לא התעוררה כי אנחנו הצרכנים, פשוט היינו אדישים.

ב-2014 כמו רבים, גם אני נחשפתי לפוסט שפורסם בפייסבוק של צעיר ישראלי שחי בגרמניה בו הוא מראה כמה זול המילקי בברלין לעומת המילקי בארץ.

כמובן שהפוסט זכה לשיתופים רבים והפך לשיחת היום בכל מהדורות החדשות, אבל מחאה אמיתית לא התעוררה. יש שיגידו שהמחאה לא התעוררה בעקבות חוסר בתחליפים למילקי בארץ ואחרים שמאמינים כי זה לא קרה כי חברות גדולות ומונופולים שולטים בשוק מוצרי החלב בישראל.

אבל אם להגיד את האמת, המחאה לא התעוררה כי אנחנו הצרכנים, פשוט היינו אדישים.

רועי לוי ראש העיר נשר. דוברות עיריית נשר, אתר רשמי
רועי לוי ראש העיר נשר/אתר רשמי, דוברות עיריית נשר

השבוע התעוררה בארץ מחאת הפסטה, ששמה לעצמה למטרה לעצור את עליית המחירים שתוכננה על מוצרי הבסיס. המחאה הצליחה אמנם לעצור את החברות הגדולות מהעלאת המחירים שתכננו, אבל המאבק לא נגמר בפסטה. בואו נשים את הדברים על השולחן, יוקר המחיה בישראל הוא מהגבוהים במדינות הoecd, למעשה רק 2 מדינות בארגון נחשבות יקרות יותר מישראל.

את מה שהחרדים בארץ כבר הבינו מזמן, שאר האזרחים במדינה מתחילים להבין עכשיו. לנו כצרכנים יש את הכח לשנות, אנו בעלי ההשפעה האמיתית, אנחנו המונופול ולא הם. במשך שנים חברות היו מעלות את המחירים ואנחנו הצרכנים, היינו ממשיכים לקנות. יש שיגידו שזה מהרגל ואחרים שידברו על הטעם השונה של המוצרים הזולים יותר, אבל השורה התחתונה היא, יקר פה ואין לזה הצדקה.

גם אצלנו, בעיר נשר, אנחנו עדים לזינוק במספר המשפחות שמתקשות "לסגור את החודש", בעיקר אחרי משבר הקורונה, שעדיין ממשיך ופוגע כלכלית בבעלי עסקים ובעצמאיים. אותם בעלי עסקים צריכים אחר כך ללכת לרשתות השיווק, לקנות מזון הביתה רק כדי לגלות שסל הקניות שלהם התייקר בעשרות אחוזים. איך ייתכן שהמשפט "הלקוח תמיד צודק" לא חל על המוצרים שאנחנו קונים בסופר? האם מכירה של מוצרים דרך רשתות קמעונאות אינה מתן שירות לצרכן? כמובן שכן! לחברות הגדולות אין זכות קיום בלעדינו הצרכנים ולא להיפך.

אז מה עושים? לשים לב למחירים של המוצרים שאתם קונים ולהימצאותם של תחליפים זולים יותר. ממשיכים בלהיות ערניים לעליות מחירים, לשינויים בגדלים של האריזות וכל דרך בה מנסים בחברות הגדולות לגזור עלינו הצרכנים קופון בלי שנשים לב. לבסוף, ואולי החשוב ביותר לזכור שאתם לא לבד, לנו כציבור יש את הכח להשפיע ולשנות יחד.

העולם המודרני מספק לנו אפשרויות התאגדות אדירות ודרכים קלות ליצור מאבקים ולהגיע לכל אזרח במדינה. "מרד הפסטה" יכול להיות התחלה של שינוי שניסו ליצור כאן עוד במחאת האוהלים ב2011, הסוד הוא לא לוותר, לא לתת ללפיד לדעוך ולהמשיך להילחם בשביל עצמנו, כי אף אחד אחר לא יעשה את זה בשבילנו.

אני קורא לכל ראשי הערים והמועצות להצטרף לקריאה. לחברי הכנסת והשרים, לעצור את החברות הגדולות שמנסות להכניס עוד כסף לכיסם על חשבון האזרחים. מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות ולשנות, נגמרו הימים בהם הישראלים היו הולכים לסופר בעיניים מכוסות, הכיסוי ירד, עכשיו הגיע הזמן לשנות.

  • עוד באותו נושא:
  • נשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully