וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ההנהגה החקלאית פנו לראש הממשלה - "צריך הרבה אומץ בשביל להמר על עתיד החקלאות של מדינת ישראל על בסיס ניחושים"

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 11:16

הבוקר פנו ראשי ההנהגה החקלאית לראש הממשלה ושר ההתיישבות, נפתלי בנט במכתב חריף ודרשו ממנו להתערב אישית במשא ומתן. כנס חירום של החקלאים יתקיים ביום ראשון על גבול עזה

"את מה שלא הצליחו להשיג פעולות האיבה של חיזבאללה וחמאס, תעשה החלטה אחת אומללה של ממשלת ישראל באימוץ רפורמה חד צדדית להשמדת החקלאות הישראלית!"

בפנייתם קוראים יו"ר מרכז השלטון האזורי- שי חג'ג', יו"ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים- דובי אמיתי, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים- עמית יפרח, מזכ"ל התנועה הקיבוצית- ניר מאיר, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל- אבשלום (אבו) וילן ויו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יעקב בכר לראש הממשלה, בנט, המכהן גם כשר ההתיישבות, להתערב ולבטל את ההליך החד צדדי של הפעלת הצווים להפחתת המכסים.

במכתב מציינים כי החקלאים בעד רפורמה, אבל רפורמה אמיתית, הנשענת על הכרה אמיתית במציאות בשטח וכפי שהיא מוצעת כעת, המשפחות בישראל צפויות לחסוך שקלים בודדים בלבד (בהנחה שההנחה אכן תתגלגל לצרכן), זאת על פי מודל כלכלי שפיתחו במהלך עשר שנים כלכלנים בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית שמראה שהשפעת הרפורמה על הפריפריה תביא לירידה משוערת של עשרות אחוזים (50%-65%) בהכנסות של חקלאי הנגב, עוטף עזה, הגליל העליון ורמת הגולן ובמקביל ייעלמו שטחי גידול עצומים של פירות וירקות ויהיו לכך בנוסף השלכות אקולוגיות משמעותיות.

חקלאים. צילום חן גלילי, אתר רשמי
חקלאים/אתר רשמי, צילום חן גלילי
מחאת החקלאים. דוברות המרכז לשלטון אזורי, אתר רשמי
מחאת החקלאים/אתר רשמי, דוברות המרכז לשלטון אזורי

לטענתם "ממשלה שמצהירה על יעד לאומי להכפלת ההתיישבות בגולן- לא יכולה לחסל את החקלאות ובד בבד לעמוד ביעד הלאומי. ממשלה שמדברת על חיזוק הגליל העליון ויישובי עוטף עזה- לא יכולה לאשר רפורמה שכל מהותה חיסול החקלאות וההתיישבות העובדת!"

המכתב מציג נתונים נוספים אשר מדברים על כך ש"התמיכה הישירה לדונם באיחוד האירופי מלווה בשיעורי מכס משמעותיים ובהטבות נוספות לחקלאים. ממוצע המכסים בפועל באיחוד האירופי עומד על 11.4% (בנוסף לתמיכות הישירות) לעומת 12.5% בישראל. בנוסף, ענפי הירקות והפירות באירופה נהנים מתקציבי תמיכה ניכרים נוספים, המגיעים בעיקר להתארגנויות ומאפשרים מגוון רחב של השקעות ופעולות משותפות. כמו כן, קיימת שונות גדולה בין ישראל לאיחוד האירופי במגוון הגידולים, כאשר הנתח של פירות וירקות בערך התפוקה בישראל הינו פי 5.2 מהנתח של פירות וירקות באיחוד".

"צריך הרבה אומץ", הם כותבים, "בשביל להמר על עתיד החקלאות של מדינת ישראל על בסיס ניחושים ותחושות בטן, בעיקר נוכח זמינותם המיידית של אינספור מחקרי מדיניות, מודלים כלכליים ודוגמאות מהארץ ומהעולם הרחב, היכולים לסייע בהתאמת הפתרון לבעיה ולאמוד את השפעת המהלכים המנהליים על התוצאה הכלכלית הסופית - מה שכלל לא נעשה עד כה".

"מדובר בליקוי מאורות, באובדן דרך ובהורדת הדגל הלאומי לחצי התורן. מי שיעצור את המחרשה יזמן את הפולשים אל אדמתו. את מה שלא הצליחו להשיג פעולות האיבה של חיזבאללה וחמאס, תעשה החלטה אחת אומללה של ממשלת ישראל לאמץ את "הרפורמה" להשמדת החקלאות הישראלית!"

השישה מסכמים את המכתב בכך שהם קוראים לחזור לשולחן המשא ומתן עד ליציאת עשן לבן.

בתוך כך, יקיימו החקלאים ביום א', 13.2 בשעה 10:00, כנס חירום, בשדות בארות יצחק הישנה, סמוך לגדר הגבול- בהשתתפות חברי כנסת, ראשי מועצות אזוריות ובכירי צבא לשעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • חקלאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully