וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השראה: אמנית צעירה נולדה בנגב

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 9:37

ציוריה של נועה טופז בת 8 וחצי שמתמודדת עם תסמונת רט נבחרו להיות מוצגות במשרדה של מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר. ההורים הנרגשים - "נועה מוכיחה לנו כל יום מחדש כי אין דבר העומד בפני הרצון: נועה מלמדת אותנו כל בוקר שהשמיים הם הגבול"

נועה טופז תלמידת כיתה ג' מהישוב גבעות בר שבמועצה אזורית בני שמעון לומדת בבית הספר המכיל סיגליות שבבאר שבע בניהולה של זיווה נבון בו מתחנכים ילדות וילדים מכל קצוות הקשת.

לנועה תסמונת רט והיא מתקשרת דרך ובאמצעות העיניים בעזרת מחשב מיקוד מבט. בעזרת המבט שלה בחרה נועה את הצבעים והטקסטורות לציורים ובאמצעות תנועות העיניים יצרה יצירות מופלאות.

הציורים של נועה נתלו במסדרון בית הספר על ידי המורה שלה לאומנות. במהלך סיור שערכו נציגים ממשרד החינוך בבית הספר הם נחשפו ליצירות וביקשו להציג אותן במשרד החינוך

תסמונת רט. באדיבות המצולמים
תסמונת רט/באדיבות המצולמים

הוריה של נועה ליעד ודניאל טופז התרגשו לשמוע על כך ואמרו - "נועה מוכיחה לנו כל יום מחדש כי אין דבר העומד בפני הרצון: נועה מלמדת אותנו כל בוקר שהשמיים הם הגבול. בבית ספר המכיל בו היא לומדת נועה היא מקבלת את כל הכלים להתפתח ולהצליח. יחד עם האמונה והתמיכה של הסייעת האישית שלה, שירה, נועה מגיעה להישגים מדהימים. לכל ילד יש את היכולות המיוחדות שלו. כל מה שהם צריכים זה שיאמינו בהם ויתנו להם את הכלים להצליח. וההחלטה להציב את היצירות שלה במשרד החינוך היא מסר משמעותי לכל ההורים ואנשי החינוך".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר: קולה של נועה נשמע למרחקים דרך היצירה המופלאה שלה: היא פורצת באמצעות כשרון מדהים את הדממה שנכפתה עליה. יצירותיה מאפשרות לנו הצצה לעולמה הפנימי העשיר, הגדוש בזיכרונות, תחושות, חוויות, התרחשויות והתנסויות. תפקידנו במערכת החינוך הוא לאתר בכל ילדה וילד את היכשרון הקסום שטמון בהם, ולהביאו לידי ביטוי. התערוכה מהווה הזדמנות חשובה ומשמעותית לתת לנועה במה, ולפתוח בפניה את הדלת להמשך צמיחה והשגת יעדים חדשים.

ראש מועצה אזורית בני שמעון ניר זמיר: נועה הנפלאה ריגשה אותי כמו רבים אחרים במועצה שלנו. היא מלמדת אותנו שיעור משמעותי בכוח רצון, ביצירתיות וביכולת להגיע הכי רחוק שיש והיא נותנת לנו השראה להמשיך ולפתח מסגרות ופעילויות משלבות שמציבות במרכז את היכולות של כל ילד וילד. גאה בנועה.

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ: נועה האלופה שלנו מגיעה הכי רחוק שיש. יחד עם המנהלת וצוות החינוך בבית ספר המכיל סיגליות אנחנו מבקשים לתת לכל ילד את הכלים להצלחה. האמונה בהם זה מה שמתווה את הדרך. נועה מביאה לנו גאווה.

  • עוד באותו נושא:
  • תסמונת רט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully