וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון לציון ורחובות פועלות להקים מאגר DNA של כלבים

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 13:29

הערים ראשון לציון ורחובות מודיעות כי הן מצטרפות לערים מובילות בישראל אשר נלחמות בתופעת צואת הכלבים על ידי איסוף DNA של הכלבים. הערים מעבירות תיקון חוק עזר עירוני שיאפשר לקנוס בעלי כלבים

יוזמה חדשה: עיריית ראשון לציון נלחמת בצואת הכלבים בעזרת שימוש במאגר DNA

עיריית ראשון לציון ממשיכה לפעול למען ניקיון העיר. כחלק מהמאבק במפגע צואת הכלבים, העירייה יוצאת בימים אלה במכרז להקמת מאגר DNA של כלבי התושבים המוחזקים ברישיון. במסגרת המיזם, שעלותו נאמדת בכארבעה מיליון ₪, ייערכו בדיקות גנטיות לכלל הכלבים בעיר, ובהמשך צואת הכלבים ברחובות תישלח לבדיקת מעבדה. באופן זה יהיה ניתן לדעת מי בעלי הכלב ולקנוס אותו.

ראשון לציון היא העיר השנייה בארץ בכמות הכלבים הרשומים. לפי נתוני האגף הווטרינרי בעיר, ישנם בראשון לציון כ-15,000 כלבים המוחזקים ברישיון בתוקף. עם כניסת המיזם החדש, יחויבו בעלי הכלבים בבדיקת DNA במעמד חידוש הרישיון. בעלי כלבים חדשים יבצעו את הבדיקה במעמד קבלת הרישיון.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "בחודשים האחרונים אני מוביל יחד עם מנכ"ל העירייה, את מהפכת הניקיון בעיר, בכדי לדאוג שהעיר שלנו תישאר ותישמר נקייה. תופעת מפגע צואת הכלבים הינה, לצערינו, שכיחה מידיי ועלינו למגר אותה על מנת שהולכי הרגל יוכלו לנוע ברחבי העיר ללא חשש. אני מקווה כי הפעולות שלנו יביאו לכך שצואת הכלבים תיאסף על ידי כל בעליהם, ובכך נשפר את המרחב הציבורי למען תושבות ותושבי העיר".

רז קינסטליך ראשו לציון. צילום: תמר מוצפי, אתר רשמי
רז קינסטליך ראשו לציון/אתר רשמי, צילום: תמר מוצפי
ראשון לציון. דוברות ראשון לציון, אתר רשמי
ראשון לציון/אתר רשמי, דוברות ראשון לציון
רחמים מלול ראש העיר רחובות. צילום- רמי זרנגר, אתר רשמי
רחמים מלול ראש העיר רחובות/אתר רשמי, צילום- רמי זרנגר
יניב מרקוביץ׳ רחובות. צילום - רמי זרנגר, אתר רשמי
יניב מרקוביץ׳ רחובות/אתר רשמי, צילום - רמי זרנגר

גם עיריית רחובות צפויה לאשר בישיבת מועצת העיר הקרובה חובת דיגום DNA לכלבים. לאחר הליך בחינה ממושך ולאחר שמספר רשויות בארץ אישרו חוק דומה, עיריית רחובות צפויה לאשר בישיבת מועצת העיר הקרובה את הקמתו של מאגר DNA עירוני לכלבים, ולחייב את כל בעלי הכלבים לדגום אותם כחלק מהליך קבלה או חידוש הרישיון. חשוב לציין שחוק העזר החדש, לאחר שיאושר ע"י מועצת העיר, מחייב את אישור משרד הפנים ומשרד החקלאות כחלק מהליך האשרור שלו וכניסתו לתוקף.

רחמים מלול, ראש העיר: "תופעת גללי הכלבים פוגעת באיכות החיים של תושבים אחרים, ובפעילות שלנו לחיים בעיר נקיה ומטופחת. הקמת מאגר DNA היא פתרון מתבקש לטובת התושבים והתושבות שזכותם ללכת במרחב הציבורי ללא כל מפגע של לכלוך או ריח"

סגן ראש העיר יניב מרקוביץ', מחזיק תיק חזות העיר:" אני מאמין שהחוק הזה יכול לשנות את המצב, ולגרום לבעלי הכלבים להבין שיש אחריות גדולה באימוץ כלב- גם בהיבט של ניקיון צרכיו. והאחריות הזאת מוטלת על בעליו. תודה לאיטל בציר אלשיך שפנתה אלי בנושא לפני מספר שנים ודחפה אותו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully