וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרית אתא: שיעור הגיוס לצה"ל נמצא בעלייה

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 12:53

שיעור הגיוס בקרב הגברים בקרית אתא עומד על 77% ובקרב הנשים 74% הגבוה מהממוצע באשכול והממוצע הארצי. 84% מבני הנוער מתגייסים לתפקידי לוחמה ושירות משמעותי בצה"ל

השבוע הוצגו בפני ראש העיר יעקב פרץ נתוני הגיוס של העיר ותוכניות ההכנה לצה"ל ברשות. בפגישה שנערכה בזום נכחו נציגי העירייה , נציגי משרד הביטחון, נציגי משרד החינוך, מנהלי התיכונים בעיר, מנכל רשת המתנסים ומנהל תכנית ההכנה לצה"ל .

בפגישה ציינו נציגי לשכת הגיוס כי שיעור הגיוס לצה"ל בקרית אתא גבוה ביחס לממוצע הארצי ולממוצע האשכול ועומד על 77% גיוס גברים (ארצי 70.6%) ו- 74% גיוס נשים (ארצי 56.5%).

יעקב פרץ ראש העיר קריית אתא. צילום ראובן קפוצינסקי, אתר רשמי
יעקב פרץ ראש העיר קריית אתא/אתר רשמי, צילום ראובן קפוצינסקי

ע"פ הנתונים 85% מהנשים מתגייסות לתפקידי לוחמה ושירות משמעותי ו- 84% מהגברים מתגייסים לשירות קרבי ומשמעותי. אחד הנתונים המרשימים הוא שיעור הקצונה הגבוה בקרב גברים אשר עומד על 8.3% לעומת הממוצע הארצי העומד על 7.3% בלבד. לדברי משרד הביטחון הנתונים בעיר גבוהים לאור העובדה שבקרית אתא יש אחוז דתיים גבוה יחסית המהווה 20% מתושבי קרית אתא ומשפיע על נתוני הגיוס.

נציגי משרד הביטחון ציינו כי בקרית אתא קיים מודל רשותי אשר מוכיח את עצמו בהצלחה שנה אחר שנה. בבסיסו של המודל קיימת ראייה כוללת ועמוקה, תוך שיתוף פעולה מלא של כל הגורמים, הן בחינוך הפורמלי והן בחינוך הבלתי פורמלי. לאורך השנה מתקיימת פעילות ענפה בנושא ההכנה לצה"ל בשיתוף עם משרד הביטחון, לשכת הגיוס ומשרד החינוך.

בקרית אתא קיימים מגוון פעילויות נוער להכנה לגיוס, ביניהם קבוצת "אחרי", תנועות הנוער ובתי הספר המפעילים תוכנית הכנה לצה"ל מטעם משרד החינוך החל מכיתה י'. התוכנית כוללת סל פעילויות נרחב : הרצאות, סדנאות, טיולי גדנ"ע, יריד צה"ל ומרכז הכנה, הכוונה וייעוץ. כמו כן, האגף להכנה לגיוס מעודד את בני הנוער לגיוס איכותי ע"י טיפול אישי,ייעוץ ומעקב בזמן השירות למניעת שחרור מוקדם. בנוסף, קיים טיפול פרטני באוכלוסיות מיוחדות ובעולים חדשים.

ראש העיר ציין כי ישנה חשיבות לבניית תוכנית עבודה שנתית המגדירה את היעדים עם דגש על מעקב ובקרה והמשך שיתוף פועלה פורה בין צה"ל והרשות. לדבריו, "העובדה שאנו רואים עלייה במוטיבציה לשירות צבאי הינה תעודת כבוד לנוער המצוין של קרית אתא, המהווה מקור לגאווה. מערכת החינוך העירונית מפעילה מגוון פעילויות בנושא זה, מתוך ראיה מערכתית ,על פיה הגיוס, הינו חלק בלתי נפרד מהכשרת הנוער לאזרחות טובה."

  • עוד באותו נושא:
  • קריית אתא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully