וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת: אחרי 25 שנה - החייל מאסון המסוקים הוכר כפוסט טראומטי

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 18:58

אחרי 25 שנה מאז פציעתו השקופה באסון המסוקים, מלווה ע"י עמותת שותפות מגן ישראלית, מקבל אדם יוספה תוך פחות מ-3 שעות את ההכרה כפוסט טראומטי

אדם יוספה, תושב אילת, בן 46, היה נוכח בזירת אסון המסוקים.עשרות שנים שהוא חי את אותו אירוע, המראות,הריחות, התחושות, הזכרונות.

הכל החל באותו לילה לפני 25 שנה.יוספה, אז חיל בסדיר, מתבקש לעלות על רכב יחד עם עוד 3 חברים לכיוון שאר היישוב כדי לסייע בזירת התאונה. מאותו אירוע מטלטל, הוא סוחב עימו את הפצע המדמם.

שנים שלא העיז לפנות לאגף השיקום לקבל הכרה כפוסט טראומטי.

לפני ארבעה שבועות הוא מחליט לפנות לעמותת שותפות מגן ישראלית, עמותה שחרטה על דגלה לאתר וללוות להכרה למעלה מ-40,000 יוצאי ויוצאות צבא וכוחות הבטחון שלקו בפוסט טראומה במהלך שירותם.

באמצעות הצוות המשפטי של העמותה בהובלת עו"ד שלומי ציפורי המלווים אותו בכל ההליך המשפטי, תוך 3 שעות ממועד מסירת המסמכים אדם קיבל את ההכרה המיוחלת מאגף השיקום. הישג תקדימי שלא היה כמותו במשהב"ט.

פוסט טראומה. באדיבות המצולמים
בתמונה משמאל לימין: לילך פלנר מנכ"לית עמותת שותפות מגן ישראלית, אדם יוספה, גולדי יוספה אשתו של אדם/באדיבות המצולמים

בשיחה עימו אדם משתף: לפני 4 שבועות, קבלתי שיחת טלפון מבחורה בשם לילך פלנר, מנכ"לית עמותת שותפות מגן ישראלית. "אדם שלום, זו לילך. קבלתי את מספרך מחבר טוב שלך. אני מנהלת את עמותת שותפות מגן ישראלית שפרויקט הדגל שלה הוא לאתר למעלה מ-40,000 יוצאי ויוצאות צבא שלקו בפוסט טראומה במהלך שירותם, ואז ללוותם להכרה באגף השיקום".

בעודי מתרגש, עצרתי אותה ואמרתי לה: "לילך, חיכיתי לך 20 שנה. סוף סוף קיים גוף בישראל שפועל על מנת לאתר אקטיבית את כל אותם יוצאי צבא שלקו בפוסט טראומה שאינם מוכרים באגף השיקום וללוות אותם ".

ביום ראשון בבוקר בשבוע שעבר, עו"ד שלומי ציפורי ואשתו עו"ד עירית צפורי הגישו את המסמכים באגף השיקום. תוך שלוש שעות קבלתי שיחת טלפון מאגף השיקום בה בישרו לי כי קבלתי את ההכרה .הבדיקה שלהם היתה עניינית ומהירה והרגישות שלהם בעצם זה שצלצלו אליי הפתיעה אותי לגמריי. שלוש שעות אל מול 25 שנה. עד עכשיו איני מעכל זאת. אפילו אשתי אמרה לי בערב "תראה, אתה מחייך".

מעונינים בליווי להשגת הכרה באגף השיקום של משרד הביטחון?
לאתר העמותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully