וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחדשות העירונית בפריפריה - שר הבינוי והשיכון: "קריית שמונה תהיה בחוד החנית של התוכנית"

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 17:23

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ביקר היום בקריית שמונה והודיע כי משרד הבינוי והשיכון יתמוך ויממן במלואו את פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בפריפריה בכלל ובקריית שמונה בפרט. ראש העיר אביחי שטרן: "בזכות השר אלקין הגשמנו חלום"!

מדובר בפרויקט של חיזוק מבנים ותשתיות, הוספת קומות, יחידות דיור, שטחי מסחר ושדרוג סביבת המבנים כולל עבודות פיתוח במרחב העירוני. הפיילוט הזה הינו סנונית ראשונה לפעולה אקטיבית של גופי השלטון לטובת ביצוע פרויקט התחדשות עירונית בקריית שמונה.

תוכנית הפיילוט הינה פרי שיתוף פעולה בין הרשות להתחדשות עירונית במשרד השיכון לבין עיריית קריית שמונה. במסגרת הפיילוט הוכנה כאמור בעבר תבע (תוכנית בניין עיר) המקנה זכויות בנייה לפרויקט בינוי, פינוי, בינוי ולהתחדשות בית הספר עוזיאל הסמוך לרחוב.

קריית שמונה. דוברות קריית שמונה, אתר רשמי
קריית שמונה/אתר רשמי, דוברות קריית שמונה
קריית שמונה. דוברות קריית שמונה, אתר רשמי
קריית שמונה/אתר רשמי, דוברות קריית שמונה

רחוב יעקב מלול נבחר לשמש כפיילוט לתוכנית מתוך שישה מתחמים שהציגה העירייה לרשות להתחדשות עירונית. שלושה מתוכם נבחרו לבדיקת עומק ולבסוף לאחר שנשקלו שיקולים כלכליים, שמאיים וקהילתיים החליטה רשות ההתחדשות העירונית לבחור ברחוב יעקב מלול כמקום בו ייערך הפיילוט.

בשונה ממרכז הארץ, בפריפריה התחדשות עירונית לא קורת מעצמה. ערכי הקרקע הנמוכים לא מאפשרים ייתכנות קרקעית עבור יזמים פרטיים. לשמחתנו שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הבין זאת היטב ובזכות החלטתו להכניס את היד לכיס ולהזרים כסף לפריפריה ולקריית שמונה, תוכל קריית שמונה להיות הראשונה מבין ערי הפריפריה בישראל שמוציאים את התוכנית לפועל.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "ראשית אני רוצה לומר לראש העיר אביחי שטרן כל הכבוד על הנחישות. בזכות הנחישות שלך, הדבקת אותנו בחלום הזה ואנחנו הדבקנו את משרד האוצר, כך שלראשונה מזה עשרות שנים העברנו החלטת ממשלה על התחדשות עירונית  גם בפריפריה. מגיע גם לתושבי קריית שמונה שהשכונות הוותיקות בה יישנו את פניהם ולא רק במרכז הארץ. קריית שמונה היא חוד החנית של התוכנית הזאת. זוהי סנונית ראשונה מתוך מספר פרויקטים שישנו את פני העיר".

ראש העיר אביחי שטרן: "אנחנו משקיעים בבניית שכונות חדשות, אך לרגע לא מזניחים גם את השכונות הוותיקות. אנחנו מחויבים לשכונות הוותיקות בעיר. שינוי אמיתי בשכונות אלו יכול להתקיים רק בהליכי התחדשות עירונית משמעותית. מדובר בתהליך מורכב ומאתגר מאוד. אנו שמחים לצאת לדרך בפיילוט ראשון במתחם רחוב יעקב מלול, מודים לתושבים על השותפות ובמיוחד לידידי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין על החלטתו להוציא את התוכנית לפועל ולממן את הכסף החסר. ללא השר אלקין שדחף בכל הכח את הנושא לא היה קורה כלום. השר אלקין הגשים לנו חלום. מאז שנולדתי בשנת 1985 אני שומע על כמה  צריך לעשות התחדשות בפריפריה, כמה צריך לחזק את המבנים בפני רעידת אדמה, כל הזמן שמענו דיבורים, אבל כשהגיעו למעשים כולם נעלמו. היום בזכות השר אלקין אנחנו לא רק מדברים אלא גם עושים. זה מה שנקרא מעבר משלב הדיבורים לשלב המעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully