וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרה: מדעני העתיד של הטכנודע נפגשו עם ראש העיר

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 16:41

במהלך ביקורו בטכנודע, מ"מ ראש העיר ניר בן חיים נכח בניתוח ייחודי שבוצע ביחידה לסימולציה רפואית על ידי "דור העתיד" - ילדים ובני נוער הלומדים במרכז המדעי

ראש העיר ניר בן חיים הגיע השבוע לביקור מיוחד במתחם הטכנודע, שם נפגש עם מנכ"ל הטכנודע ד"ר גדי מדור והתרשם ממגוון המתחמים הייחודיים במקום כיחידה לסימולציה רפואית ע"ש ראב"ד, מרכז ח.ץ- היחידה לחינוך צעיר, פארק המדע וכמובן, מוזיאון הרפואה הראשון מסוגו בישראל, בו הקהל מוזמן להיחשף לפלאי הרפואה, התקדמותה והישגיה המדהימים בטכנולוגיה ומדע ולחוות חוויה לימודית אינטראקטיבית מיוחדת.

במהלך ביקורו, ראש העיר נפגש עם מדעני העתיד- ילדים ונוער הלומדים במקום ונחשפים לעולמות המדע תוך התנסות אינטראקטיבית איכותית. ראש העיר שוחח עם הילדים ואף נכח במהלך ביצוע ניתוח תוספתן, שהתקיים ביחידה לסימולציה רפואית, הכוללת ציוד רפואי מתקדם וסימולטורים מגוונים.

הניתוח התבצע בהובלתו של ד"ר ניר בינימוביץ, והילדים, שייתכן ויובילו בעתיד את עולם הרפואה, ביצעו את הניתוח בהצלחה מתחילתו ועד סופו. ראש העיר התרשם מהעשייה החינוכית הענפה שנעשית במקום והדגיש כי הטכנודע מהווה חלון ראווה עירוני ופלטפורמה מצוינת לקידום עולמות המדע והטכנולוגיה בקרב תלמידי העיר, וכי עיריית חדרה תקדם בשיתוף עם הטכנודע, מגוון של תכניות חינוכיות בתחומי המדע.

חדרה. דוברות חדרה, אתר רשמי
חדרה/אתר רשמי, דוברות חדרה

כמו כן, במהלך הביקור, הוצגה בפני ראש העיר תכנית להקמת פסל בכיכר הטכנודע. מדובר במיצג ויזואלי מרשים מעולמות הרפואה, בגובה של כ 15 מטרים שיוצב במרכז הכיכר הרחבה, שקוטרה 42 מטרים. את המיצג יוכלו לראות לא רק חדרתים, אלא גם מאות אלפי הנהגים, שנוסעים מדי יום על כביש החוף. ראש העיר הודיע על כוונתו לקדם את הקמת הפסל, שצפוי להוות נקודת ציון מעניינת וחשובה לעיר, לעידוד תיירות ולהמשך משיכת מבקרים רבים מכל רחבי הארץ.

ראש העיר שביקר במוזיאון הרפואה החדש והחדיש, נפעם מתכניו. מוזיאון הרפואה משתרע על פני 1,200 מ"ר וכולל כ-120 מיצגים, שתוכננו בטכנודע ונבנו עבורו במיוחד בגרמניה.

במוזיאון מוצגות 6 תערוכות בנושאים הבאים: גנטיקה, חיידקים ווירוסים, הלב, הריאות והמוח, ותערוכת הידעת? הכוללת שאלות מעניינות על גוף האדם. אמצעי המחשה אלו מציגים למבקרים תובנות חדשות בנושא גוף האדם ותפקודו, במצב בריא ובעת מחלה, תוך העברת מסר ברור של שמירה על אורך חיים בריא. במוזיאון מוצגים תלת מימדיים גדולים, כך שהמבקרים אף יכולים לסייר בתוך מודל לב ומודל מוח ענקיים, לצפות במודל הסליל הכפול של ה - DNA מהגדולים בעולם ומוצגים אטרקטיביים רבים נוספים.

ראש העיר התחייב להמשיך ולקדם את החינוך בעיר חדרה תוך שילוב הטכנודע, שמהווה את אחד המרכזים המובילים בישראל, מבחינת עבודה חינוכית, חברתית, מדעית, בצורה האיכותית והמשמעותית ביותר למען ילדי ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully