וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין וואלה!מקומי - ההייטקיסטים העירוניים שהחליטו לנטוש את הרכב ועברו לאופנים

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 12:37

ההיטקסטים העירוניים, מסתבר, מעדיפים לעבור לתחבורה ירוקה, אופנים וקורקינטים. העיקר לא לבזבז זמן על פקקים ומציאת חנייה. אז מי החליט לנטוש את הרכב ולעבור לאופניים?

במרכז הארץ, ניתן לראות כי הרבה משפחות בוחרות להסתדר עם רכב אחד, בגלל הפקקים, החיפוש אחרי חנייה או בגלל שגרת יום נוחה יותר. למעשה, אנחנו רואים ויותר ויותר עובדים שהחליטו להתנייד אך ורק באופניים או בקורקינט.

אור אלימלך, Site-Reliability Engineer בחברת הסטארטאפ Torq שמשרדיה נמצאים ברחוב הארבעה בתל אביב. אור מתגורר בבת ים ולו שלושה ילדים, הגדול בן 10 והקטן בן שלושה חודשים. אור החליט לזנוח את הרכב כבר ב2014, בגלל שהרגיש שהוא מבזבז את רוב הזמן מהיום שלו על עמידה בפקקים.

אור אלימלך. צילום - גיא חמוי, אתר רשמי
אור אלימלך/אתר רשמי, צילום - גיא חמוי

"הגעתי עצבני ועייף הביתה מכיוון שנהיגה ברכב מצריכה עירנות גבוהה מאוד. המקצוע שלנו דורש המון מחשבה ויצירתיות והרגשתי שהביצועים שלי היו יורדים שכשהתחלתי את היום בהגעה ברכב" אומר. "הייתי ממליץ לעוד אנשים לוותר על רכבם, היום מתחיל הרבה יותר רגוע, האופניים זה סוג של מדיטציה עם עצמך, יש לי שגרה מאוד ברורה שעוזרת לי את להתחיל את היום בצורה נעימה יותר"

קארו סולרי, סמנכ"לית שיווק בחברת הסטארטאפ Affogata שמשרדיה נמצאים ברמת גן. קארו גרה בשכונת הדר יוסף בצפון תל אביב עם שלושת ילדיה- בני 12, 6, 4.

קארו סולארי. צילום - אפוגטה, אתר רשמי
קארו סולארי/אתר רשמי, צילום - אפוגטה

"במהלך 10 השנים האחרונות אני מגיעה לעבודה באופניים. עליתי לארץ בשנת 2010 מארגנטינה ובמהלך השנים החלפתי 3 עבודות ועדיין אני מעדיפה להגיע לעבודה באמצעות האופניים.
אני מרגישה שבעיר כל כך קטנה כמו תל אביב להחזיק רכב לשימוש יומיומי בתוך העיר זה לא אחראי כלפי איכות הסביבה בנוסף לפן הכלכלי.

שגרת היומיום שלי כזו שאני נוסעת בבוקר לבית הספר והגן ואז נוסעת לעבודה. אחרי העבודה אני אוספת את הילדים מבתי הספר. אני בהחלט ממליצה לכולם לעבור לשימוש בתחבורה בת קיימא- זה יותר זול, מרגיע, בריא והכי חשוב, זה טוב יותר עבור הפלנטה שלנו."

ירון יואלס הוא סמנכ"ל השיווק של חברת temi ירון מגיע לעבודה על אופניים חשמליות, בדרך לעבודה, הוא מרכיב את ילדיו בני ה5 ו2 לגן וגם מחזיר אותם בדרך חזרה מהעבודה.

ירון יואלס. יחצ, אתר רשמי
ירון יואלס/אתר רשמי, יחצ

ירון מעיד על עצמו שהוא מעדיף לעשות את רוב ההתניידות באופניים."עברנו למשרד יחסית לא רחוק מהבית שלי ובמטרה לחסוך בזמן, הוצאות ותסכול של פקקים קניתי אופניים חשמליים וזה כלי הרכב העיקרי שלי היום לכמעט הכל. אני בד"כ לוקח את 2 הילדים שלנו לגן באופניים ואז נוסע ישר לעבודה. זה גם מקל המון באופן כללי על כל דבר שאני רוצה לעשות איתם - לקפוץ לים, לפארק או לחברים או סתם טיול. אני מאוד ממליץ לכולם לעבור אבל חשוב לדעת את חוקי התנועה כי יש המון רוכבים שלא עשו אפילו אף פעם תאוריה ואין להם מושג איך מתנהגים בכביש."


"בחרתי לזנוח את הרכב בעיקר בעקבות הסטרס מהפקקים, מציאת חנייה והרגשה של בזבוז זמן", מספר פבלו סבסטיאן, מהנדס תוכנה בחברת אבטחת המידע אימפרבה (imperva), והוסיף "אני מגיע לסניף בתל אביב מכפר סבא ברכבת. מאוד נוח ומאז שחישמלו את הרכבת יש תדירות מאוד גבוהה, כל 15 דק בבוקר גם עד שעות מאוחרות בערב במידת הצורך. זמן נסיעה לרוב קבוע, ואני מנצל אותו היטב לסידורים אישיים, שמיעת מוזיקה להנאה עצמי, לקורס מכוון ולפעמים לעבודה".

פאבלו סבסטיאן. יחצ, אתר רשמי
פאבלו סבסטיאן/אתר רשמי, יחצ

פאבלו מספר, "עד לפני חצי שנה התנהלנו עם שני רכבים, כאשר באמת ניתן להסתדר עם רכב אחד, מבלי לפגוע בסדר היום שלנו.. לקח לנו שבוע / שבועיים להתרגל למציאות החדשה. בימים הגשומים, בהם המזג האוויר לא מאפשר לי נסיעה באופניים, אשתי "מקפיצה" אותי לרכבת ובחזור אני עולה על אוטובוס/מונית".

אדם פוקס, ראש צוות בחברת Aspectiva, גר בתל אביב עם שני ילדיו. הוא מספר כי הוא לא מרגיש צורך ברכב כדי להגיע לעבודה " אופניים זו דרך הגעה הרבה יותר מהירה, חסכונית, וגם עושים קצת ספורט. גם כשעבדתי בפתח תקוה ובהרצליה הייתי מגיע באופניים".

אדם פוקס. יחצ, אתר רשמי
אדם פוקס/אתר רשמי, יחצ

"המסגרות של הילדים קרובות לבית. כל ההתניידות היא באופניים או ברגל. כשהם קטנים מרכיבים אותם, וכשהם גדלים, הם כבר לומדים לרכוב לבד." מרחיב "אני ממליץ על הגעה באופניים, אבל זה מאוד סובייקטיבי, ויש כמה שיקולים לחשוב עליהם. אבל הכי חשוב זה להרגיש מספיק בטוחים על האופניים, וכדאי לוודא שיש דרך בטוחה לרכוב."

עודד פרומר, מייסד חברת Gigantic וסמנכ"ל הפיתוח העסקי. נשוי+3. הוא רוכב מדי יום באופניים שלו כעשרה קילומטר, לאיזור רמת החייל, שם משרדי החברה יושבים. על אף שהוא הקים את החברה וכביכול שמור לו מקום חניה, הוא החליט לוותר על האופציה. החברה מעודדת עובדים נוספים לעשות זאת - ואף דאגה להכניס חדר התרעננות עם מקלחת למשרדים שלהם כדי שמי שמגיע באופניים יוכל להתרענן.

בנוסף, הוא מכר את רכבו למטרה זו, וכעת הוא ומשפחתו מחזיקים רכב אחד. "מעבר לעובדה שאני חוסך לעצמי זמן ולא תלוי במצב הפקקים, אני מנקה את הראש מהלחץ היום יומי בזמן הרכיבה. בנוסף, בזכות הרכיבה נכנסתי לכושר מעולה. ברגע שהתרגלתי לזה, שום אופציה אחרת לא נראית לי רלוונטית."

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully