וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר האקלים כאן!

עו"ד ראובן לדיאנסקי - סגן ראש עיריית תל אביב-יפו

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 16:00

מיוחד לוואלה! מקומי - עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו - "אני קורא לראש הממשלה בנט לחוקק את חוק האקלים, להסדיר רגולציה מתאימה, לצאת בתוכנית לאומית אופרטיבית להתמודדות עם משבר האקלים ולהשקיע משאבים משמעותיים"

אנחנו בעיריית תל אביב-יפו הבנו את זה ולא חיכינו לפעולות מצד הממשלה בסוגיית האקלים ולפני שנה וחצי הפכנו לעיר הראשונה בישראל שהשיקה תוכנית הוליסטית ורצינית להתמודדות עם משבר האקלים.

השלכותיו של משבר האקלים נוגעות לחיים של כולנו והן משפיעות על הסביבה, הבריאות, הכלכלה, על אוכלוסיות מוחלשות, קשישים ובני נוער ועל המרחב הציבורי שלנו. אין כמעט אוכלוסייה או סקטור שלא מושפעים או עתידים להיות מושפעים ממזג האוויר הקיצוני (שיטפונות, קור וחום קיצוני, שריפות או הצפות) בדרכים כאלה או אחרות.

השקת תכנית הפעולה להיערכות לשינויי האקלים הציבה את העיר שלנו בשורה אחת עם ערים גדולות בעולם, כמו: ברלין, אמסטרדם, ניו יורק ופריז. ערים שפועלות מזה זמן בנחישות על מנת להשפיע ולהיערך לטיפול במשבר האקלים וחלקן לא רק שהקדימו את הממשלות שלהן - הן גם הביאו לכך שהשלטון המרכזי במדינתן יילך בעקבותיהן.

עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו. יח"צ,
עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו/יח"צ

תהליך בניית התוכנית היה מקצועי ומעמיק והוא כלל שיתוף פעולה הדוק של יחידות עירוניות שונות ומגוונות, בהובלת הרשות לאיכות סביבה וקיימות, שבסופו גובשה תכנית מקצועית ומקיפה שכוללת היבטים מגוונים המשולבים בתכונית העבודה של עיריית תל אביב החל משנת 2021.

כחלק מהתכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים התחייבה עיריית תל אביב כי עד שנת 2030 נשתול עוד מאה אלף עצים ברחבי העיר, נצמצם את השימוש בכלי רכב פרטיים בעיר מ- 54% כיום ל30% עד סוף העשור, נקטין את הטמנת הפסולת בצורה משמעותית מ- 67% ל-26% ונגדיל בצורה משמעותית את השימוש באנרגיה מתחדשת במבני הציבור שלנו מ-4% ל- 100%.

בשנים האחרונות, עשינו בתל אביב-יפו קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור להטמעת עקרונות של בנייה ירוקה בהליכי תכנון ובנייה ברחבי העיר, הגדלנו באופן דרמטי את השימוש באנרגיה מתחדשת, אנו פועלים לצמצום בזבוז המזון ולהטמעת הרגלי תזונה בריאה ומקיימת יותר תוך הפחתת חלבונים מהחי והעברנו במועצת העיר חוק עזר שיזמתי האוסר שימוש ומכירה של כלים חד פעמיים בחופי הים שלנו ושנכנס לתוקף בחודש אוקטובר 2021 לאחר חתימת שרת הפנים.

כמו כן, בכוונתי לפעול לקיום פעילויות הסברה מול ציבור המתרחצים ובעלי העסקים בחוף במטרה שיהיו שותפים לשמירה על החופים בתל אביב נקיים מפלסטיק וחד פעמי.

אחד האתגרים הגדולים שלנו הוא לגייס את המגזר העסקי בעיר ואת הגופים הגדולים שפועלים בה להפוך ליותר מקיימים ויותר סביבתיים. במהלך פגישותיי עם בעלי הקניונים שפועלים בעיר, הקריה הצבאית ובית חולים איכילוב גילתי נכונות ופתיחות רבה לשיתוף פעולה בנושאי סביבה וקיימות.

אני משוכנע ששיתוף פעולה עם המגזר העסקי וגופים גדולים שפועלים בעיר יביאו לשיח משמעותי יותר ובעיקר לפעילות הרבה יותר אקטיבית ומשמעותית מצד השלטון המרכזי בסוגיית הצורך בהיערכות אמיתית נוכח שינויי האקלים.

בהזדמנות זו, אני קורא לראש הממשלה בנט לחוקק את חוק האקלים, להסדיר רגולציה מתאימה, לצאת בתוכנית לאומית אופרטיבית להתמודדות עם משבר האקלים ולהשקיע משאבים משמעותיים בנושא. זהו צו השעה!

עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו, ממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר (יו"ר סיעת "חי-חילונים ירוקים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully