וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר תקציב עיריית אופקים: 500 משפחות חדשות נוספו לעיר

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 10:33

אופקים ממשיכה לצמוח - רק בשנת 2021 נוספו לעיר 500 משפחות חדשות. תקציב שנת 2022 גדל ב17 מיליון שקלים אשר יושקעו בשירות לתושבים, חינוך ורווחה

תקציב עיריית אופקים לשנת 2022 יעמוד על 253.4 מיליון שקלים - גידול של כ-17 מיליון שקלים לעומת 2021. כך אושר ביום שלישי בישיבה מיוחדת של מועצת העיר.

את עיקר גידול התקציב יהוו תוספת של 4.5 מיליון שקלים בשירות לאזרח (פינוי אשפה, ניקוי רחובות, תחזוקת מתקני משחק וגינון); עלייה של 5 מיליון שקלים בתקציב החינוך; וגידול של 1.2 מיליון שקלים בתקציב הרווחה.

בנוסף, תאופיין 2022 בהמשך פיתוח מאסיבי, לאחר שב-2021 נשבר שיא בתקציבי הפיתוח שהוקצו לרשות - 267 מיליון שקלים. ב-2021 נקלטו באופקים מעל 500 משפחות חדשות, ומצבת הנכסים למגורים נושקת עתה ל-10,000 יח"ד - עליה של 5.5% לעומת השנה החולפת. לצד הגידול במספר המשפחות, ועל מנת לאזן את התקציב, ימשכו גם השנה שיווקים של אזורי תעשיה ומסחר, אשר ייצרו גידול בהכנסות הרשות.

כמו כן, ב-2022 צפויה לחול גם קפיצת מדרגה במתן השירות לתושב, ובקרוב יוקם בעירייה אגף חדש - אגף שירות לתושב, אשר ייתן מענה כולל לפניות הציבור וגם ישפר משמעותית את השירות באגפי הרשות הקיימים. זאת ועוד - בעירייה ממשיכים לקדם את הגדלת ההכנסות מבסיסי צה"ל היורדים דרומה, וממתינים לאישורו של משרד הפנים, לאחר שהושגו הסכמות עם המועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון. לסיום, ימשך קידומם של פרויקטים כלכליים, אשר יבואו לידי ביטוי בשנים הקרובות.

אופקים. צילום - דוברות אופקים, אתר רשמי
אופקים/אתר רשמי, צילום - דוברות אופקים

ראש עיריית אופקים, איציק דנינו - "לשמחתי, לאחר כמה שנים של חוסר ודאות תקציבי, השנה אנו מתכנסים לאחר שתקציב המדינה כבר עבר בכנסת, ובתקווה לימים טובים בכל הנוגע לתקציבים נוספים שיגיעו במהלך 2022".

בשנה החולפת היינו עדים לביקושים בהיקפים משמעותיים למתחמי מסחר, תעסוקה ותעשייה, וגם בשנה הקרובה (2022) אנו צפויים לשיווקים נוספים בתחומים אלה", הוסיף דנינו. "כל זאת על מנת להגדיל את הכנסות הרשות מארנונה שלא למגורים. אני שב וחוזר על כך שמבחינה כלכלית משפחות חדשות מכניסות לכאורה את הרשות לגירעון, אולם מצד שני - קליטת תושבים חדשים בעיר היא הדבר החשוב ביותר שקורה כאן בשנים האחרונות, ועל כך אנו מברכים".

"נמשיך לנהל תקציב עירייה באופן אחראי, כמו שעשינו בשנים שחלפו, על ידי ניהול תקין וללא חריגות מתכניות עבודה מקושרות תקציב", סיכם דנינו. "מחד התקציב עומד בסימן עלייה, אשר משמעותה היא שירות טוב יותר לתושבים. מאידך, ישנם צרכים נוספים לשם מתן מענה טוב יותר לתושבים, ואנו עושים מאמצים גדולים לגייס משאבים נוספים שיתווספו במהלך השנה".

  • עוד באותו נושא:
  • אופקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully