וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחשבים בהלומי הקרב: הרצליה רעננה ושוהם הודיעו על ביטול הזיקוקים ביום העצמאות

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 13:42

עוד ועוד עיריות מצטרפות לקריאה לבטל את מופעי הזיקוקים ביום העצמאות מתוך התחשבות בהלומי הקרב, בעלי החיים ואיכות הסביבה

עיריית רעננה, בהנחיית ראש העיר חיים ברוידא, תבטל את מופעי הזיקוקים המסורתיים בחגיגות העצמאות מתוך התחשבות בתושבים הלומי קרב, בעלי החיים ואיכות הסביבה, ותקיים במקום מופע לייזרים בשמי העיר.

ההחלטה על ביטול הזיקוקים התקבלה מתוך רצון למנוע בהלה ופגיעה בתושבי העיר הרגישים לרעש, עם דגש על הלומי קרב, לסייע בצמצום זיהום האוויר הנגרם מהזיקוקים, וכן מתוך רצון להתחשב בבעלי החיים, אשר הרעש גורם להם לחרדה רבה ואף למקרים של בריחה מהבית.

ראש העיר, חיים ברוידא: " ברעננה אנו בהחלט יכולים לחגוג וליהנות ביום העצמאות, ויחד עם זאת להתחשב באחר. החלטתי כי נבטל את מופעי הזיקוקים ונקיים מופע חלופי, מתוך דאגה להלומי הקרב, לתושבים ותיקים ולאוכלוסיות רגישות נוספות; נדאג לבעלי החיים בעיר ולמען איכות הסביבה. זהו מצב שבו כולם מרוויחים".

חיים ברוידא, ראש העיר רעננה. דוברות רעננה, אתר רשמי
חיים ברוידא, ראש העיר רעננה/אתר רשמי, דוברות רעננה
הרצליה מופע ליזרים. דוברות הרצליה, אתר רשמי
הרצליה מופע ליזרים/אתר רשמי, דוברות הרצליה

יום עצמאות בהרצליה:
חוגגים בקהילות בכ-20 מוקדים ברחבי העיר, והשנה ללא זיקוקין מתוך התחשבות בהלומי קרב, בבעלי חיים ואיכות הסביבה.

אחרי ההצלחה הגדולה ותגובות התושבים הנלהבות מחגיגות יום העצמאות בשנה שעברה, עיריית הרצליה החליטה לקיים גם השנה את חגיגות יום העצמאות בקונספט של מתחברים לקהילה.
במסגרתו, העירייה תשים דגש על פעילויות קהילתיות שתוכננו יחד עם התושבים בבחירת התכנים, ומתוך אחריות ושמירה מרבית על הבריאות. בנוסף, העירייה החליטה שלא לקיים השנה מופע זיקוקים, מתוך התחשבות בהלומי קרב, בבעלי חיים ואיכות הסביבה. בימים אלה העירייה בוחנת חלופות.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "תגובות התושבים הטובות לאחר יום העצמאות בשנה שעברה, גרמו לנו להבין שכנראה עלינו על קונספט מנצח. לא עוד מופעי ענק של זמרים במאות אלפי שקלים, בהצטופפות תוך סיכון הבריאות. אנחנו מתאימים עצמינו לרוח התקופה ומבינים שאירועי הקהילות משמחים ומהנים הרבה יותר, והם יהיו השנה מושקעים וססגוניים במיוחד."

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
זיקוקי יום העצמאות ה-73 בפתח תקווה. ראובן קסטרו
זיקוקי יום העצמאות ה-73 בפתח תקווה/ראובן קסטרו
משה פדלון הרצליה. צילום - דוברות הרצליה, אתר רשמי
משה פדלון הרצליה/אתר רשמי, צילום - דוברות הרצליה

גם בשוהם התושבים הצביעו נגד הזיקוקים

בהליך שיתוף ציבור שניהלה מועצה מקומית הוחלט על ביטול הזיקוקים בערב העצמאות. 55% מהתושבים שהשתתפו בתהליך, תמכו בביטול הזיקוקים, מתוך התחשבות בפגיעה שהם עלולים לגרום להלומי הקרב.

איתן פטיגרו, ראש מועצת שוהם. צילום יובל חן, אתר רשמי
איתן פטיגרו, ראש מועצת שוהם/אתר רשמי, צילום יובל חן

איתן פטיגרו, ראש מועצת שוהם: "לפני כשנה, בערב יום העצמאות, החתימו תושבי שוהם עצומה בנושא ובעקבותיה התחייבה המועצה לנהל הליך שיתוף ציבור מוסדר, שיאפשר לתומכים ולמתנגדים להביע עמדתם בנושא. בעקבות תוצאות התהליך, לא ישוגרו בשוהם מטחי זיקוקים בערב עצמאות הקרוב. מערכת שיתוף הציבור מאפשרת לנו להתייעץ עם התושבים במגוון נושאים ולקבל באופן מרוכז ומסודר את עמדות התושבים, בעד או נגד, כך שנוכל להבטיח שכל החלטה שתתקבל על ידי גורמי המקצוע תיקח בחשבון גם את עמדות התושבים ורצונותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully