וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה: סיפורה המרגש של קאסיה - הילדה שחזרה כמדריכה סוגרת מעגל

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 11:21

חלק גדול מילדותה בילתה קאסיה במרכז "בית לגדול טוב" של החברה למתנסים ותנובה בחיפה. היום, כשהיא נשואה ואם לילד, היא סוגרת מעגל וחוזרת כמדריכה לבית שהעניק לה ולאחיה מסגרת חינוכית חמה. לרגל עשור ל"בתי לגדול טוב" סיפורה של קאסיה אילה.

"זו סגירת מעגל בשבילי. אני זוכרת שהייתי מגיעה ל"בית לגדול טוב" ברחוב בר רב האי דוד בחיפה מדי יום קרוב ל-8 שנים. אני הבכורה בבית והייתי לוקחת את אחיי הקטנים לפה בשעות אחר הצהריים. זה מקום של חום, אהבה ושייכות, וכל ילד וילדה שמגיעים לפה מרגישים חלק ממשפחה אחת", מספרת קאסיה, מדריכה כיום ב "בית לגדול טוב" בחיפה. קאסיה אילה החלה לעבוד כמדריכה בסניף לפני כשלושה חודשים, לאחר היכרות קרובה עם המקום משנות ילדותה. כיום היא בת 26, נשואה ואם לילד.

כיצד המקום השפיע עלייך ברמה האישית?
בית לגדול טוב מאוד השפיע עליי ועל המשפחה שלי ונתן לנו מסגרת יציבה בשנים הקריטיות שלנו. המקום מעניק מעטפת אוהבת וחינוכית לילדים ומהווה חלק אינטגרלי בתהליך ההתבגרות שלהם. כיום כאשר אני כבר אמא לילד אני מבינה את החשיבות של מקום תומך שמאפשר לילד לצמוח ולקבל את המסגרות המתאימות לצרכיו ברמה החינוכית והתרבותית".

איך זה לחזור לבית הפעם כמדריכה?
"תמיד ידעתי שאחזור לבית לגדול טוב. זו תחושת סיפוק עצומה, לדעת שאני יכולה להעביר את הערכים עליהם גדלתי גם לדור הבא של ילדי בתי לגדול טוב. כאשר שמעתי שמחפשים מדריכה, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. אני יודעת שלעבודה שלי יש תחושת שליחות, אני זוכה להשפיע על חיים של ילדים ומשפחות ולשפר להם את העתיד".

חיפה. באדיבות המצולמים
חיפה/באדיבות המצולמים

מיזם "בתי לגדול טוב" של תנובה, בשיתוף החברה ל מתנ"סים והרשויות המקומיות, פועל ב-9 ערים ויישובים ומציע לאורך כל ימות השנה לילדים בגיל הרך והוריהם חוגים, סדנאות, פעילויות העשרה ופעילויות חברתיות מסובסדות או ללא עלות, במטרה לקדם ולהעצים את הילדים כבר מגיל צעיר ולתת להם הזדמנות שווה. הסניף בחיפה מנוהל על ידי חופית אדרי, בת 28 שמגיעה מהעולם החברתי והחלה לנהל את המקום ביוני האחרון.

"בית לגדול טוב הוא מיזם פורץ דרך, וחלק משמעותי מהקהילה בחיפה", אומרת מנהלת המקום חופית אדרי, "אנו פוגשים מדי יום מאות הורים וילדים, אשר מקבלים פה בית חם וסביבה תומכת לצמיחת הילדים, ומתן הזדמנות עתידית להשתלב בחברה. כשקאסיה פנתה אלינו בבקשה לחזור כמדריכה, התרגשתי ושמחתי מאוד. זוהי הבעת אמון מוחלטת בפעילות של בתי לגדול טוב ואני מקווה שבוגרים נוספים יצטרפו אלינו בעתיד כמדריכים או כמתנדבים".

נטע בן מנחם, מנהלת אחריות תאגידית בקבוצת תנובה, התייחסה לפרויקט וציינה כי "מיזם 'בתי לגדול טוב' הושק לפני עשור, מתוך מטרה לצמצם את אי השוויון בחברה הישראלית כחלק מתפיסת האחריות התאגידית של תנובה, וכיום מונה תשעה בתים פיזיים ברחבי הארץ. מיזם 'בתי לגדול טוב' הוא תכנית אימפקט ייחודית, העונה על צורך אמיתי של משפחות בפריפריה החברתית והגאוגרפית - לקדם ולהעצים את ילדיהן מהגיל הרך, על מנת לתת להם כלים טובים להשתלבות איכותית, לאפשר להם שוויון הזדמנויות, ושיוכלו כבוגרים לממש את הפוטנציאל הטמון בכל אחת ואחד מהם".

"בשנים האחרונות הוספנו בבתי לגדול טוב תוכניות העשרה במקצועות הליבה: אנגלית, מתמטיקה ושפה לכיתות א'-ב', זאת מעבר לחוגי הכנה לכיתה א'. מהלך זה יעצים את הילדים, ויאפשר להם לצמוח ולהשתלב טוב יותר בעתיד בחברה הישראלית".

דליה כהן, מנהלת הורות ומשפחה בחברה למתנסים, מסרה "בתי לגדול טוב" הוא אחד המיזמים הפעילים והמרגשים בחברה הישראלית, שהוקם בשיתוף החברה למתנסים ותנובה, ונגע במאות אלפי תושבים וילדיהם בפריפריה החברתית בעשור האחרון. אנו רואים משפחות מגיעות בהרכב מלא לפעילויות, וגאים על היכולת שלנו להוביל שינוי ולעשות טוב".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully