וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

326 מיליון שקל - תקציב עיריית חריש לשנת 2022

הדר כהן

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 18:46

תקציב עיריית חריש לשנת 2022, שאושר במועצת העיר, עומד על כ-326 מיליון שקל, עלייה של כ-32% לעומת תקציב השנה החולפת שעמד על כ-247 מיליון שקל

העירייה תשקיע בשנה הקרובה כ-138 מיליון שקל בתחום החינוך. מדובר בכ-49% מההוצאות של האגפים השונים בעירייה בתקציב 2022 כולו ובגידול של כ-28% (כ-30 מיליון שקל) משנת 2021, שבה תקציב החינוך היה כ-107 מיליון שקל.

"חריש צומחת בקצב אדיר, ואיתה גם ההשקעות התקציביות", אומר ראש העיר יצחק קשת, "תקציב 2022 עומד בסימן 'גדלים באחריות', והבשורה המשמעותית ביותר שלו לחריש היא המשך ההשקעות הגדולות בתחום החינוך. אני פועל נמרצות להעברת החלטת ממשלה חדשה לחריש שתזרים לכאן תקציבים ממשלתיים, ואני מאמין שכבר בחודשים הקרובים תהיה התקדמות משמעותית בעניין. תקציב 2022 כולל בשורות נוספות לעיר במגוון תחומים, ובבנייתו הושקע עמל רב במטרה למצות את הפוטנציאל התקציבי שלנו לקידומה של חריש".

ההשקעה השנייה בגודלה היא בתחום התפעול והלוגיסטיקה, ובכלל זאת בפינוי אשפה וניקיון: כ-38 מיליון שקל, גידול של כ-11 מיליון שקל משנת 2021. תקציב החוגים צמח בכ-54%, והעירייה תשקיע בו השנה כ-5.2 מיליון שקל. סך תקציב תרבות וספורט צמח משנה קודמת בכ- 42% ויעמוד על כ- 15.2 מיליון שקל. כ-4.9 מיליון שקל יושקעו בתחום השמירה והביטחון. השקעה זו כוללת את הפעלת מוקד חירום וביטחון שמאויש 24 שעות ביממה.

בחזרה לחינוך:
סך ההשקעה בגני הילדים בשנת 2022 עומד על כ-72 מיליון שקל, כ-14 מיליון שקל יותר מאשר בשנת 2021. בבתי הספר משקיעה העירייה השנה כ-38 מיליון שקל, לעומת כ-30 מיליון שקל בשנת 2021. עוד תשקיע העירייה השנה כ-3.6 מיליון שקל במיזמים חינוכיים, חדשנות ויוזמות חינוכיות שונות.

תקציב 2022 בתחום החינוך כולל השקעה של כ-25 מיליון שקל בשירותים נלווים הכוללים בעיקר שירותי הסעות, אבטחה ושירות פסיכולוגי. בתחום סייעות החינוך המיוחד והסייעות הרפואיות יושקעו השנה כ-11.1 מיליון שקל.

גדלים באחריות
תקציב עיריית חריש לשנת 2022, שאושר במועצת העיר, עומד על כ-326 מיליון שקל, עלייה של כ-32% לעומת תקציב השנה החולפת שעמד על כ-247 מיליון שקל. מעבר לתקציב העירייה, יהיו תקציבים בלתי רגילים (תב"רים) בהיקפים של כ-100 מיליון שקל לטובת המשך תנופת בינוי מוסדות חינוך וציבור והרחבת השירותים השונים לתושב.

בהכנת התקציב הושקעה מחשבה רבה, והוא נבנה כמעט מחדש. חריש היא עיר בהקמה ולכן אין שנה דומה לקודמתה כמעט בשום פרמטר. השנה נבנה התקציב בסימן "גדלים באחריות". חריש גדלה ומתפתחת בקצב שיא, תושבים חדשים רבים נקלטים ויחס ההוצאות של הרשות על השירות לתושב ההולכות וגדלות גבוה מיחס הגידול בהכנסות.

מצב זה נובע ממספר גורמים, שהעיקריים שבהם הם סיומה של התמיכה הממשלתית הגדולה שחריש קיבלה במשך חמש שנים, וכן חלוקת ההכנסות האזורית שבנויה באופן לא שוויוני שמפלה לרעה את חריש. לכך יש להוסיף את העובדה שכיום עדיין אין בחריש שטחי מסחר ותעשייה גדולים שיניבו הכנסות משמעותיות לעירייה, שכן הכנסות מארנונה למגורים הן גירעוניות ולא מכסות את ההוצאות על השירות לתושב.

את הפער שבין כלל ההכנסות (כולל תקציבים ממשלתיים) להוצאות, בסך של כ-27 מיליון שקל, משלימה העירייה על ידי תקציבים ממשרדי הממשלה ומתקציבים ייעודיים שדאגנו לקבל כרשות בהקמה שעדיין אין לה הכנסות מספקות ממקורות נוספים כמו אזורי תעשייה מניבים.

כמו כן, ראש העיר יצחק קשת ממשיך לפעול כדי לקדם החלטת ממשלה חדשה לחריש שתיתן מענה לפער התקציבי לשנת התקציב הזו וכן לשנות התקציב הקרובות. החלטה זו אמורה להתקבל בתוך מספר חודשים, והיא תהיה בשורה משמעותית מאוד לחריש. במקביל פועל ראש העיר לשינוי מודל חלוקת ההכנסות האזורי כך שיהיה שוויוני. כמו כן פועלת העירייה לקידום פתרון אסטרטגי בטווח הרחוק יותר להקמת שטחי מסחר ותעסוקה. לאחרונה חלה התקדמות משמעותית עם אישור תוכנית הבינוי של שכונת "חריש דרום" שבה מתוכננים לקום שטחי מסחר ותעשייה גדולים.

יצחק קשת - חריש. צילום - מור שקיפי לאטי, אתר רשמי
יצחק קשת - חריש/אתר רשמי, צילום - מור שקיפי לאטי

עם זאת, למרות הפער המובנה בין ההכנסות להוצאות ובזכות ניהול מקצועי של התקציבים וצבירת יתרות בשנים האחרונות, העירייה מציגה תקציב אחראי שמצמצם את הפער התקציבי שבין ההוצאות להכנסות ביחס לגידול באוכלוסייה ושיעור הפער התקציבי האמור להיות. ראש העיר ביחד עם חברי מועצת העיר והדרג המקצועי קיימו תהליך עומק של בחינת ההוצאות בכל אחת מיחידות העירייה, לצורך התייעלות והתמקדות במיצוי המקסימלי של התקציב לצרכים החשובים של השירות לתושבים ולהתפתחותה של חריש.

כמו בעבר, העירייה השתמשה גם השנה במודלים ונוסחאות כלכליים מתקדמים ביותר המאפשרים לאמוד באופן מדויק יותר את ההוצאות הקבועות של הרשות, וזאת על מנת "לשחרר" יותר כסף לטובת השירות לתושב והפיתוח של חריש בכלל, ולמערכת החינוך בפרט.

השקעה בקידום שיח משותף בין דתיים וחילונים
תקציב 2022 נותן ביטוי תקציבי למהלך משמעותי שעשתה העירייה בהחלפת חברת הגבייה שהעניקה את שירותי הגבייה לתושבים עד סוף שנת 2021. העירייה משקיעה משאבים רבים יותר בתחום השירות לתושב בגבייה בתקציב 2022, ואנו מאמינים ששינוי יורגש כבר בתקופה הקרובה. כמו כן, בהתאם למדיניות ראש העיר, תקציב 2022 כולל תקצוב לשירות קהילתי בתחום קידום שפה משותפת בין חילונים ודתיים בחריש. העירייה תצא בתוכנית שנתית של פעילויות תרבות משותפות, שתלווה בקמפיין עירוני, כשהמסר המרכזי יעודד סובלנות, הסכמות וחיים משותפים. כמו כן, בתקציב 2022 מתוקצב מהלך אפשרי של החלפת רכבי התפעול הקיימים לכלי רכב חשמליים - מהלך שהעירייה בוחנת בימים אלה.
כמו כן, התקציב השנה כולל לראשונה הכנסות מהפעלת מערכות פוטו-וולטאיות שיותקנו על מבני ציבור ברחבי העיר.

חריש. צילום - מור שקיפי לאטי, אתר רשמי
חריש/אתר רשמי, צילום - מור שקיפי לאטי
חריש. צילום - מור שקיפי לאטי, אתר רשמי
חריש/אתר רשמי, צילום - מור שקיפי לאטי

השקעות נוספות בשנת 2022
בתחומי התפעול והלוגיסטיקה תשקיע העירייה בשנת 2022 כ-38 מיליון שקל , גידול של כ- 41% לעומת השקעתה בשנת 2021 שעמדה על כ-27 מיליון שקל. כך למשל, בפינוי אשפה ופסולת תשקיע העירייה השנה כ-12.5 מיליון שקל, גידול של 36% מהשנה הקודמת. בתחומי הגינון וניקיון רחובות תשקיע העירייה סך של כ- 6.6 מיליון שקל אל מול כ-5.5 מיליון שקל בשנת 2021 (גידול של כ- 21%). הגידול בהשקעות אלה הוא נגזרת ישירה של התפתחותה של העיר ואכלוסן של שכונות חדשות, פארקים חדשים ומבנים נוספים לתחזוקה.

ההשקעה בתחומי פנאי וקהילה - פעילות חוגי תרבות, מוזיקה וספורט - צפויה לגדול השנה ב-54%: כ-5.2 מיליון שקל השנה לעומת כ-3.4 מיליון שקל בשנת 2021. השקעה זו כוללת בין היתר פריסה רחבה יותר של שירותי התרבות והפנאי ברחבי העיר והרחבת מערך החוגים במוסדות הציבור החדשים שנפתחו לאחרונה ובהם מרכז קהילתי בשכונת בצוותא, שני אולמות ספורט, ספרייה קהילתית ועוד. בתחום הנוער (פעילויות נוער בימי חופש, טיולים וסיורים לבני נוער ועוד) תשקיע העירייה בשנת 2022 כ-2.2 מיליון שקל לעומת כ-1.2 מיליון שקל בלבד בשנת 2021. בסך הכל יעמוד תקציב העירייה בתחומי התרבות והספורט על כ-15.2 מיליון שקל, גידול של כ-42% לעומת השנה הקודמת.

בתחומי השמירה והביטחון, תשקיע העיריה כ-4.9 מיליון שקל בשנת 2022 לעומת כ-4.1 מיליון שקל בשנת 2021, גידול של כ-18%. בשנת 2022 תמשיך העירייה לגבות את היטל השמירה, שמממן את הפעלת מוקד רואה במשך 24 שעות ביממה וסיורי ביטחון ברחבי העיר.

בהשקעה בשירותים חברתיים חל השנה גידול של כ-11 מיליון שקל. בשנת 2022 תשקיע העירייה כ-31 מיליון שקל בתחומים אלה, לעומת כ-20 מיליון שקל בשנת 2021. עיקר הגידול הוא בשירותי רווחה לילדים ובני נוער שבהם תשקיע העירייה כ-11.4 מיליון שקל, בשירותים לאנשים עם מוגבלויות שבהם יושקעו כ-8.3 מיליון שקל ובשירותי הרווחה לפרט ולמשפחה שבהם תשקיע העירייה כ- 3 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • חריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully