וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית יצאה לדרך: מודיעין מכבים רעות תגדל ל-240 אלף תושבים

עודכן לאחרונה: 29.1.2022 / 9:49

נסללה הדרך לאישור תוכנית המתאר של העיר מודיעין מכבים רעות: העיר תגדל לכ-240 אלף תושבים ותהפוך לאחת הערים הגדולות במרכז הארץ.

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובניה (הוולנת"ע), בראשות מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, דנה השבוע בהתנגדויות לתוכנית מתאר מחוזית חדשה לעיר מודיעין מכבים רעות, (תמ"מ 52/21/3) והחליטה לאשרה.

התוכנית תאפשר את קידומה של תוכנית המתאר הכוללנית לפיה, העיר מודיעין מכבים רעות תגדל לכ-240,000 תושבים ותהפוך לאחת הערים הגדולות במחוז המרכז.

בנוסף, קבעה הוולנת"ע בהחלטתה קבעה כי שטח הגבעות הדרומיות יוגדרו גן לאומי והשטחים בחלקה המערבי של העיר יוגדרו כשטחי יער נרחבים. באשר לאופי הפיתוח של מכבים ורעות, קבעה הוועדה כי במסגרת התכנון המפורט, תוכניות יקודמו בהתאם לאופיין של שכונות אלה.

כזכור, בחודש אוגוסט 2021, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז להפקיד את תוכנית המתאר לעיר מודיעין מכבים-רעות הכוללת תוספת של 43,000 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 240 אלף תושבים. התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של העיר, בשטח של 50 אלף דונם ומתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ולפיתוח העיר.

מודיעין. דוברות מודיעין, אתר רשמי
מודיעין/אתר רשמי, דוברות מודיעין

בנוסף למגורים, התוכנית מציעה הקמת מרכז עסקים חדש (מע"ר) בחלק הצפון-מעריב של העיר שישלב מגורים, תעסוקה ומסחר שיתחבר אל השכונות הקיימות. בצמוד למרכז העסקים, התוכנית מציעה הקמת מרכז רפואי ומרכז אקדמי חדשים. עוד במסגרת התוכנית מוצעת הארכת שלוחה תת קרקעית של הרכבת ממרכז העיר אל מרכז העסקים העירוני החדש ואל המרכז רפואי האזורי והמרכז להשכלה גבוהה.

כעת, עם אישור תוכנית המתאר המחוזית בוולנת"ע, נסללה הדרך לאישור הסופי של תוכנית המתאר לעיר מודיעין מכבים רעות.

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי. מרים אלסטר, פלאש 90
חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי/פלאש 90, מרים אלסטר

ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "השבוע השלמנו עוד שלב חשוב בדרך להפיכת מודיעין מכבים רעות לאחת הערים הגדולות והחשובות בישראל, עם אישור שינוי והתאמת תכנית המתאר המחוזית של העיר לתכנית המתאר הכוללנית, אשר עבדנו עליה רבות בשנים האחרונות. התכנית, שתייצר עוד יחידות דיור לילדים שלנו, שמה דגש מרכזי לשמירה על ערכי העיר אותה אנו אוהבים, כאשר לצד שמירה על ערכי הטבע והפיכת הגבעות הדרומיות לגן לאומי ואתר ירוק עד, שיישמר את המסדרון האקולוגי , וכן דרישתנו לשמר את האופי המיוחד של מכבים ורעות התקבלה. בנוסף, לצד השכונות החדשות, אשר ייבנו במתכונת דומה לשכונת מורשת, אושרה גם התכנית להקמת מתחם עסקים נוסף, שיעניק עוד פתרונות תעסוקה ומסחר לצד הקמת מרכז רפואי ומרכז אקדמי חדשים כאשר במקביל וכן אושרה התכנית להארכת מסלול הרכבת גם לאזור זה, דבר שיעניק מענה נוסף של תחבורה ציבורית בעיר. בחודש הבא תתקיים וועדה נוספת ובה נמשיך לדאוג לעצב את העיר שלנו בצורה הטובה ביותר עבור תושבי העיר היום ותושבי העיר בעתיד."

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "הוולנת"ע ראתה לנגד עיניה תוכנית שמגלמת את כל איכויות התכנון של עיר אינטנסיבית, אורבנית ונכונה, מבלי צורך בדילוג לעבר הגבעות הדרומיות. ההחלטה קובעת כי יש לשמור על השטחים הערכיים המהווים חלק מהמסדרון האקולוגי שהוגדר בתוכנית האסטרטגית. כמו כן ההחלטה מציעה איזון בין מספר יחידות הדיור שייתנו מענה לרבע מיליון תושבים מחד, ושמירה על השטחים הערכיים לדורות הבאים מאידך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully