וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון לציון מציינת את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 19:15

היום (חמישי) חל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, ובעיריית ראשון לציון קיימו מספר אירועים. בבניין העירייה התקיים כנס בזום בהשתתפות ראשי ערים תאומות של ראשון לציון ובני נוער. ראש העירייה, רז קינסטליך: "מסר לכל העולם שאנחנו לא שוכחים".

עיריית ראשון לציון מציינת היום (חמישי) את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. במרכז האירועים - טקס שהתקיים בזום בשל מגבלות הקורונה, בהשתתפות מעל למאה נציגים מערים תאומות, מכובדים, בני נוער וראשי ערים. בין ראשי הערים ששלחו ברכה מצולמת ניתן למנות את ראש עיריית דברצן (הונגריה), ראש עיריית מונסטר (גרמניה), ראש עיריית קרסנודאר (רוסיה), ראש עיריית חרקוב (אוקראינה) וראש עיריית לובלין (פולין).

ראשון לציון. דוברות ראשון לציון, אתר רשמי
ראשון לציון/אתר רשמי, דוברות ראשון לציון

במהלך הטקס, שנערך בבניין העירייה בנוכחות מצומצמת לאור התחלואה הרבה ולפי הנחיות משרד הבריאות, תספר ניצולת שואה מלובלין את סיפורה בזום. בכנס ישתתפו גם כ-50 חניכים מתוכניות קשרי חוץ לנוער וניצולי שואה נוספים.

כזכור, עיריית ראשון לציון מעניקה לניצולי השואה מגוון פעילויות כמו למשל טיולים ברחבי הארץ, שיעורי ספורט לניצולים המרותקים לביתם ולכלל הניצולים, הדרכה דיגיטלית שעוזרת להם להסתגל לשינויי הטכנולוגיה, מלאכת יד ותרפיה במוזיקה ובאומנות.

כמו כן, במהלך שנת 2021 סייעה עיריית ראשון לציון למיצוי זכויות שורדי השואה בסך 7.6 מיליון ש"ח.

ראשון לציון. צילום דוברות ראשון לציון, אתר רשמי
ראשון לציון/אתר רשמי, צילום דוברות ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "עיריית ראשון לציון מעניקה שירותים רבים לשורדי השואה לכל אורך השנה, ומחובתנו לדאוג שלא ייחסר להם דבר. היום אנחנו שולחים מסר לכל העולם שאנחנו לא שוכחים את מה שהיה ואני מבטיח, כנכד לניצולי שואה וכראש עירייה, כי נמשיך להנציח את אירועי השואה וסיפורי השורדים ולהטמיע זאת בקרב דור העתיד שלנו. על כתפינו מוטלת האחריות להבטיח כי לא עוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully