וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבריה: בני נוער מצטיינים זכו באות שרת החינוך

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 13:37

שלושה תלמידים מטבריה נבחרו לקבל את פרס שרת החינוך להתנדבות, ע"ש אלעד ריבן ז"ל לשנת תשפ"ב. כפיר אפללו ואורחי זיגדון מהישיבה התיכונית אורט טבריה, ודן אסמן תלמיד י"ב מביה"ס אורט במעלה טבריה נבחרו למצטייני הנוער

גאווה לעיר טבריה: שלושה מצטייני נוער מהעיר זכו באות שרת החינוך לנוער מתנדב מצטיין המחוזי ע"ש אלעד ריבן ז"ל

בנימוקי הוועדה נרשם כי "בתום דיונים התרשמו היושבים בוועדה עמוקות מהעשייה הערכית והחינוכית הענפה אותם התלמידים מובילים וכי הם מהווים דוגמא אישית ומושא לחיקוי לבני נוער רבים".

אורט טבריה. דוברות אורט, אתר רשמי
אורט טבריה/אתר רשמי, דוברות אורט

דן אסמן, תלמיד כיתה י"ב לקראת סיום לימודיו במגמות פיזיקה, מחשבים וערבית ורוצה להתגייס לחיל מודיעין .
"כבר בכיתה ח' התחלתי להתנדב", ציין אסמן והוסיף, "התחלתי את הפעילות ההתנדבותית כמדריך של"ח צעיר. הובלתי בתפקיד זה את פעילות השל"ח בבית הספר, לצד צוות המורים. בכיתה ט' הצטרפתי לשתי יוזמות התנדבותיות נוספות: הפכתי למנהל וחונך במרכז למידה בבית הספר, במסגרתו תלמידים מצטיינים חונכים תלמידי יסודי וחטיבת ביניים, וגם מוניתי ליו"ר הועדה הפדגוגית האמונה על תכנון לוח אירועים ומבחנים לתלמידים ולמורים".
ההתנדבות בשלושת המיזמים במקביל הצריכה ממנו השקעת זמן ומשאבים רבים, אך על כך אמר דן: "גדלתי על ערך של התנדבות, גם אחי הגדול שהיום משרת בקבע לקח חלק בפעילויות התנדבות ואני חושב שהוא היווה עבורי השראה".

אורחי זיגדון, תלמיד כיתה י"ב, - "אבא שלי הוא ההשראה הכי גדולה בשבילי. האווירה של העזרה לאחר ולחלש, שאבא שלי הקרין, השפיעה עליי מאוד".
מכיתה ו' ועד היום, זיגדון מכהן כיו"ר מועצת תלמידים, לוקח חלק בתכנון טיולים, הפסקות פעילות ומתן שיעורים פרטיים. החל מכיתה ט', לקח חלק בהתנדבות בשני מיזמים: מיזם "שכן טוב" לחלוקת סלי מזון למעוטי יכולת. וגם השתתף בפעילות "נחשון" של בני עקיבא, שאפשרה להעביר ערכים, לפעול ולהתנדב בעיר. "אני חושב שהדבר הכי גדול שעשינו במסגרת הפעילות היה להרים אירוע בת מצווה לילדה ממשפחה עם קושי כלכלי", כך אמר אורחי.
בנוסף להכל, אורחי משתתף גם בפעילויות עם ניצולי שואה, פרויקט טלוויזיה עירוני ועוד. יעידו עליו הסובבים כי הרצינות, ההתמדה והנחישות שללו מהווים השראה ליתר בני הנוער בעיר.

כפיר אפללו, תלמיד כיתה י"ב - "אני מאוד אוהב להתנדב. ההתנדבות נותנת לי תחושת סיפוק ענקית בנתינה מעצמי לאחרים. בנוסף, אני לומד המון מהעשייה ההתנדבותית שמסייעת לי גם בהתפתחות האישית". כפיר מתנדב במספר מקומות: חבר במועצת תלמידים מכיתה ט' ועד היום, מתוך מטרה לסייע ולעשות טוב בבית הספר ומחוצה לו. הוא מתנדב במד"א אחת לשבוע ולמד קורס לעזרה ראשונה "היה חשוב לי מאוד הנושא של הצלת חיים ובאמת בסוף כיתה ט' עברתי את הבחינה המעשית והעיונית והתחלתי להתנדב במד"א בתור מגיש עזרה ראשונה על אמבולנס". בנוסף, מתנדב בבית הספר נועם במסגרת מיזם "לאורו נלך" בפעילויות חברתיות עם תלמידי יסודי, מתנדב כגבאי בבית המדרש הבית ספרי, ולוקח חלק בתכנית מגשימים בתחום התכנות והסייבר כחונך של תלמיד.

הרב גלעד מסינג, ראש הישיבה התיכונית אורט טבריה: "שניים מתלמידינו נבחרו לזוכים. יש לנו נוער מצטיין בערכיו ובעשייה התנדבותית - אנחנו גאים כל כך ונוקיר את פועלם של כפיר ואורחי גם בתוך כותלי בית הספר".

דנה מור, מנהלת אורט במעלה: "דן הוא תלמיד מצטיין שמהווה דוגמא ומופת בתחום הלימודי וההתנדבותי, גם בקהילה וגם בבית הספר. הוא זוכה לשבחים על העשייה הרבה, ואילו הפרס היוקרתי והנחשב הזה הוא גולת הכותרת בבחינת "ממני תראו וכן תעשו" ולא פחות חשוב הכל בענווה ובצניעות. הכרה בפעילותו של דן במישור ההתנדבותי מסבה נחת וגאווה לכל באי בית הספר ולקהילה בטבריה".

  • עוד באותו נושא:
  • טבריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully