וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגב: ככה שומרים על התיירות והמורשת?

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 17:26

אי אפשר להתעלם מהשילוט הישן והמוזנח בצידי הדרך על כביש 40 בדרום. אפילו שלט ההכוונה לצריף בן גוריון דהוי ולא מכובד. אם רוצים לדאוג לנגב, המורשת היא חלק ממנו

בחודש מאי 2020, פנתה תושבת חוות זית במדבר, אל מנהל תיירות הר הנגב, בנוגע לשלט ההכוונה התיירותי לחווה שניצב על כביש 40, אשר הופל בתאונה על ידי רכב חולף.

הפנייה הועברה לחברה הממשלתית לתיירות, האחראית לתכנון ולאישור שלטי התיירות החומים המוצבים בצידי הדרכים בכל הארץ.

מאז חלפו 19 חודשים, אך משום מה, עד היום הנושא לא טופל, וחברת נתיבי ישראל האחראית לתקינות השלטים בצידי הדרכים טרם החליפה את השלט שהופל.

רמת נגב. יחצ, אתר רשמי
רמת נגב/אתר רשמי, יחצ

זהו סיפור סמלי של שלט תיירותי אחד, המסמל את מצבם של שלטי התיירות והמורשת הדהויים לאורך כביש 40, שעל הצבתם שילמו בעלי העסקים לחברה הממשלתית לתיירות סכום חד פעמי בסך 10,000 ₪.

שלטים רבים המוצבים לצידי כביש 40 נותרו מוזנחים ודהויים, אך טרם הוחלפו למרות פניות חוזרות ונשנות של מועצת רמת הנגב לגורמי השילוט בנתיבי ישראל ובחברה הממשלתית לתיירות.

רמת נגב. יחצ, אתר רשמי
רמת נגב/אתר רשמי, יחצ

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, פנה במכתב, למנכ"ל משרד התיירות ולמנכ"ל נתיבי ישראל, וכך נכתב בו: " לצד חוסר הטיפול בשלט זה שהופל על ידי רכב, התרענו לנת"י אודות מצבם העגום של שלטי ההכוונה החומים לאתרי התיירות לאורך כל כביש 40. כל השלטים הפונים דרומה, נחשפו לקרינת השמש החזקה ודהו לחלוטין. מחלקת ההנדסה שלנו התריעה אודות נושא זה בפני נת"י, וביקשנו להחליף את השלטים הללו, אך דבר טרם נעשה בנושא זה. אנו מצפים ומבקשים שחברת נתיבי ישראל תחליף את השלטים הפגועים והחסרים בכל רחבי המועצה האזורית רמת הנגב בהקדם, כפי שמקובל ונדרש בכל כבישי ישראל."

שילוט רמת נגב. יחצ, אתר רשמי
שילוט רמת נגב/אתר רשמי, יחצ

כעת, מצפים התושבים שהחברות הממשלתיות יפעלו במהרה, ויתקנו את הלקויות בשילוט ההכוונה התיירותי לאורך הכביש. "אפילו השילוט לאתר הלאומי צריף בן גוריון, נראה דהוי לחלוטין, שלא לדבר על השלט לחוות כרמי עבדת, לחניון הרועה והשלט החסר שאמור להכווין את הנוסעים לחוות זית המדבר ולחוות נחל בוקר" טוענים במועצה, ומקווים כי הפנייה כעת תשים סוף להזנחה: "לא מדובר בהשקעה מסיבית המצריכה תקציבים מיוחדים".

  • עוד באותו נושא:
  • רמת נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully