וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכל התרבות גני תקווה - "צבע לעולם" - אמנים עם מוגבלויות מציגים את הנסתר והגלוי שבהם

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 12:59

תערוכה חדשה מבית קהילת "פינות עיגול", פורטל לעולם האמנות הישראלית של אמנים עם מוגבלויות 9.2-15.3.22 היכל התרבות גני תקוה

לפני כשנתיים הקים אלדד שושתרי (32), הלוקה בשיתוק מוחין, את פרויקט "פינות עיגול" קהילה חברים אומנים עם מגבלות במגוון תחומי אומנות, חושפת את יצירותיהם ופועלת למכירתם. "את הפרויקט הקמתי לאחר שהבנתי שלא קשה מספיק להיות אומן בישראל, אלא להיות גם אומן וגם נכה זה כמעט בלתי אפשרי.

בשנה האחרונה הצטרפו לקהילה עשרות אומנים מכל רחבי הארץ המתמודדים עם כל גוון המגבלות. אנחנו מקיימים תערוכות, פועלים לחשיפה ומכירת היצירות וכך גם יוצרים פרנסה בכבוד עבור האומנים", אומר אלדד.

תערוכה בגני תקווה. צילום - יחצ, אתר רשמי
תערוכה בגני תקווה/אתר רשמי, צילום - יחצ

תערוכה חדשה "צבע לעולם" שתעלה ב-9 בפברואר על רקע 40 שנים לכניסת הצבע לטלוויזיה הישראלית, מביאה לידי ביטוי את קולם של קבוצה אחת שתמיד הייתה חלק ממרקם החברה הישראלית אך נקודת המבט שלה כמעט ולא נשמעה - קהילת הנכים.

כאמנים עם מוגבלות, הם מביאים נקודת מבט ייחודית המוסיפה לצבע העשיר של מרקם החברה הישראלית שטרם התממש. היצירות שיוצגו בתערוכה נוצרו על ידי מתמודדים עם ממגבלות ואתגרים פיזיים חלקיים ועד רחבים, ואמנים המתמודדים עם מוגבלויות נפשיות כדוגמת הפרעה דו קוטבית, פוסט טראומה, דכאון והאתגרים הנלווים למוגבלויות אלו.

יצירות האמנות של תערוכה זו חושפות את המגוון הצבעוני של חזון, נקודות מבט ותובנות מקהילה צבעונית זו של אמנים שחווים את העולם דרך העיניים והמוח של מוגבלות. העבודות מציגות את הצבע העשיר של חוויותיהן בדיוק כפי שהן משדרות את הצבע החזותי של עולמן.

לדברי אלדד שושתרי, מייסד 'פינות עיגול' - קהילת אמנים עם מוגבלויות: "בעבר, אנשים עם מוגבלויות לא היו מוכרים, בלתי נראים ולא מוערכים. החברה התקשתה לקבל אותם לחיי היום יום. הם נחשבו לבעיה ומבוכה. כעת, לאט לאט, החברה מתחילה לזהות את היופי שבצבע שמספקת נקודות המבט של הקהילה הזו. הרקע והחוויות השונות שלהם מספקים מבט על העולם שלנו שהוא ייחודי ומיוחד ומוסיף ספקטרום חדש של צבע. תערוכה זו עוסקת בצבע החברה שבה נקודת המבט שלהם נתפסת, מוערכת ומוערכת כחלק בלתי נפרד מהיופי של החברה הישראלית".

"צבע לעולם" - אמנים עם מוגבלויות מציגים את הנסתר והגלוי שבהם
9.2-15.3.22
היכל התרבות גני תקווה - רחוב הכרמל 20, גני תקווה
הכניסה חופשית

  • עוד באותו נושא:
  • גני תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully