וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנהל את ירושלים מהבידוד

משה ליאון - ראש העיר ירושלים

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 16:30

מיוחד לוואלה! מקומי - משה ליאון ראש העיר ירושלים בטור מיוחד אחרי שנדבק בקורונה ונמצא בבידוד, כיצד מנהלים עיר כמו ירושלים, העיר המורכבת בעולם.

שנתיים שהקורונה כאן. שנתיים בהם נסגרנו, נפתחנו מחדש. לימודים פורנטליים לימודים היברידיים, בדיקות,מטושים, חיסונים עד שזה הגיע גם אלי. כמובן שהתחסנתי, אבל הקורונה הגיעה גם אלי, למזלי הרב, מצבי הבריאותי מצוין ואני ממשיך לנהל העיר גם מהבידוד.

ירושלים, היא העיר הכי מורכבת בישראל, אולי אפילו בעולם. היא מכילה בתוכה את הכל מהכל, את כל הדתות, יהודים וערבים, חילונים ודתיים על כל אלה נוספה גם הקורונה. ירושלים מקדימה באתגריה את שאר המדינה בכמה שנים. אפשר לראות את זה בכל התחומים ויש לומר, אני אופטימי.

מבחינה ניהולית הכי חשוב להבין שמדובר במיליון תושבים ובעצם בשלוש ערים שונות: ירושלים החילונית, ירושלים החרדית וירושלים הערבית. לכל אוכלוסייה יש את הצרכים שלה ואת האתגרים שלה והנושאים המעסיקים אותה.

משה ליאון ראש העיר ירושלים. צילום - ראובן קפוצינסקי, אתר רשמי
משה ליאון ראש העיר ירושלים/אתר רשמי, צילום - ראובן קפוצינסקי

מאז נכנסתי לתפקיד בשנת 2018 אני הולך במסלול אחד, שמטרת העל היא להפוך את ירושלים לאבן שואבת, לעיר שרוצים להיות בה וחלק ממנה.

לצורך כך אני פועל במספר מישורים:
1. בינוי דיור בדגש על התחדשות העירונית. העבודה שנעשת בעירייה ובמינהלת להתחדשות עירונית היא חסרת תקדים בהיקפה. רק בשנה החולפת (2021) אישרה העירייה כ- 5,000 יחידות דיור חדשות שמתוכם דירות רבות יהיו במסגרת דיור להשכרה.

2. תשתיות: מערך התחבורה הציבורית בירושלים משנה את פניו ותוך שנתיים-שלוש יחנכו בבירה את מערך הרכבות הקלות הארוך והמשוכלל ביותר בישראל. כאשר הקו הירוק יפתח עתידה הרכבת הקלה לשנע כ- 400 אלף איש ביום והרכב הפרטי יהפוך להיות לא רלוונטי. רשת הרכבות הקלות יפעלו במקביל לשינוי של מערך האוטובוסים בעיר שיהפוך להיות מערך מזין לרכבת ולצידו 200 קמ של שבילי אופניים.

3. חינוך: מערכת החינוך הכללית והציונית דתית בירושלים היא מהמובילות בישראל. האופציות החינוכיות מגוונות מאוד וכל תלמיד מוצא את מקומו. אך במגזר החרדי ובמגזר הערבי הפער רב מאוד. חסרות אלפי כיתות לימוד והפערים החינוכיים בין מזרח העיר למערבה הם עצומים. תלמידי מזרח ירושלים לומדים תעוגייה (תכנית הלימודים הפלסטינאית) ובימים אלה בעירייה עושים הכל על מנת לצמצם את הפער.

4. תעסוקה: כ- 1.6 מיליון מטרים לתעסוקה נבנים היום בירושלים. רובע הכניסה לעיר עתיד לאכלס חברות הייטק מכל רחבי הארץ שעתידות להגיע לעיר, בשילוב כח העבודה וחוק עידוד השקעות הון אין ספק שהן יגיעו. בנוסף לרובע גם בהר חוצבים, גבעת רם וגבעת שאול נבנים מתחמי תעסוקה נוספים. אליהן עתידות להיכנס היחידות הממשלתיות.

5. תרבות ופנאי: העירייה מקדמת מאוד את מוסדות התרבות בעיר. עיריית ירושלים היא אחת העיריות היחידות בארץ שמתקצבת ותומכת במוסדות התרבות שלה דרך קבע ולא סתם ירושלים היא העיר עם שבה קובעים את משקנם מרבית המוסדות בארץ.

כל אלה יביאו את ירושלים למקום שטוב לחיות בו. מקום שרוצים לחיות בו. הלכה למעשה כולם חיים כאן ביחד, זה רק ילך וישתדרג. ירושלים, היא באמת עיר ללא הפסקה ואף הפלורליסטית ביותר בארץ.

אני ממשיך להוביל את ירושלים ואין לי ספק שזה גם יצליח. זה עניין של כמה שנים וירושלים תהפוך להיות הטופ של ישראל. תרשמו שאמרתי.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully