וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מברך על החלטת השרים לבטל את הבידודים במערכת החינוך

שי חג׳ג׳ - יו״ר מרכז השלטון האזורי

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 18:26

לקורונה יש עוד תסמינים - ומערכת החינוך המופלאה שלנו היא הנלחמת בהם. מערכת החינוך עוברת בשנתיים האחרונות את אחת התקופות הקשות בתולדותיה.

ההנחיות המשתנות; ההתאמות הנדרשות; הבידודים הרבים; כל אלה גורמים להתשה של הילדים, של ההורים ושל צוותי החינוך.

את התוצאות אנחנו רואים בעלייה בהתנהגויות הסיכוניות של ילדים ובני נוער בכל הארץ. כל הצוותים החינוכיים מגויסים להפעלת תוכניות חינוכיות המותאמות למצב החדש והם עוסקים במעקב וזיהוי מצוקות, בטיפול ובמניעה.
 
מערכת החינוך לגיל הרך, שגם בימים כתיקונם חסרה כוח אדם, נמצאת בתקופה האחרונה על סף התשה. אני עצמי רואה את ההתמודדות ההנהלות בגיוס ושיבוץ עובדים, ואת הצוותים בשטח.
כולם מגוייסים. לעולם לא מוותרים - העיקר שלא נסגור אף גן.

אני רואה כיצד מנהלי בתי הספר מתמודדים עם חוסר כוח אדם, כיצד המורים מלמדים גם בכיתה וגם בזום. מעבר לכל משימות ההוראה והחינוך, המורים הפכו למסבירנים של הנחיות הקורונה. הם גם מדווחים על בידודים, מטפלים בהתנהגויות סיכוניות, כפי שכתבתי, שומרים על קשר עם התלמידים וההורים גם כשהם בעצמם חולים או מטפלים בבני משפחותיהם ועוד ועוד.

שי חג'ג'. יחצ, אתר רשמי
שי חג'ג'/אתר רשמי, יחצ

כיו"ר מרכז השלטון האזורי וכראש המועצה האזורית מרחבים, יחד עם עמיתיי ראשי הרשויות האזוריות והמקומיות, העלינו את הדרישה, לבטל את הבידודים במערכת החינוך, בתנאי להצגת בדיקה שלילית. חשוב לשמור על הבריאות הפיזית ולא פחות חשוב מכך, הנפשית.

אני מברך על החלטת השרים לבטל את הבידודים במערכת החינוך. ההחלטה על ביטול הבידודים תאפשר להתחיל לייצר שגרה המותאמת למציאות הקורונה.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שהתקופה הקרובה תהיה מאתגרת לא פחות. עלינו לגלות אורך רוח ולדעת שכאשר אנשי חינוך מאומתים- ושוהים בבידוד, לא בכל מקום יהיו חלופות מותאמות.

כבר לפני שנתיים אמרנו - לא כל רשות דומה לשכנתה, לא כל יישוב דומה ליישוב השכן מאותה המועצה. כלומר, כל בית ספר צריך לקבל את האוטונומיה לפעול בהתאם למצב בתחומו.

כאן אני מבקש גם הפעם לעצור ולהגיד תודה לכל נשות ואנשי החינוך. לכולם. כמי שרואה את ההתגייסות שלהם, את העבודה סביב השעון, גם כשהם ו/או בני משפחותיהם חולים, אני יודע כמה אור הם מפיצים, כמה עבודתם חשובה. ספק אם אנחנו, הנהנים מעבודתם, יודעים בכמה קשיים היא כרוכה.
 
תודה גם להורים, על שיתוף הפעולה ועל הסבלנות ומבקש כי נגלה כולנו הבנה לתנאים הקשים שבהם פועלת מערכת החינוך.
 
אנו מנסים בכל דרך לשמור על הסדר ועל הבריאות, אך מבינים שבתקופה הקרובה יהיו שינויים רבים, ועל כולנו לגלות אורך רוח כדי לעבור אותה בבריאות מלאה.

הכותב: שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully