וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני ברק: לראשונה במגזר החרדי - מרכז לטיפול בנפגעי טראומה מינית

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 14:06

"הציבור החרדי עובר שינוי בכל הנוגע להתמודדות עם פגיעות מיניות" אומרת מנהלת המרכז, עדנה לודמיר, עובדת סוציאלית קלינית מומחית לטיפול בטראומה מינית.

במרכז "בנפשנו" של עמותת "בית חם" נפתח לראשונה מרחב טיפולי משלים לטיפול בנפגעי טראומה מינית מהמגזר הדתי והחרדי

המרכז לטיפול בנפגעי טראומה מינית ייתן מענה קבוצתי לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית - מטיפול באומנות דרך טיפול בתנועה ועד לטיפול באמצעות מוזיקה. לראשונה יגיעו נשים חרדיות, שהגיעו עד היום לטיפול בחשאי, לטיפול קבוצתי באור יום ובפנים גלויות. חשיפה לקבוצת השווים היא עוד צעד חשוב בתהליך השיקום.

מרכז חדש לטיפול בנפגעי טראומה מינית בבני ברק. צילום - בנפשנו, אתר רשמי
מרכז חדש לטיפול בנפגעי טראומה מינית בבני ברק/אתר רשמי, צילום - בנפשנו

הטיפול האישי והמקצועי הניתן במרכז מאפשר לנפגע לעבד את הטראומה, מקל על כאבו, ומאפשר לו חזרה למעגלי החיים. המרחב הטיפולי המשלים החדש יהווה תוספת לטיפול האישי, בעזרת מרחב תרפויטי קבוצתי, ויקנה אפשרות לביטוי נוסף של המטופל, מעבר להבעה המילולית, עם שותפיו להתמודדות.

מרכז "בנפשנו" נפתח ב-2013 ומאז התפתח וגדל בצורה יוצאת דופן - היום יש למרכז חמישה סניפים: בבני ברק, אלעד, מודיעין, ביתר עלית, ובית שמש. המרכז הינו אחד מ-6 המרכזים הגדולים בארץ המטפלים בתחום. המרכז מטפל בעשרות נפגעים ונפגעות ורשימות ההמתנה מלאות.
לפני 4 שנים נפתח מדור לטיפול בגברים - כיום הוא כבר מונה כמה עשרות מטופלים.

במרכז פעיל צוות מקצועי של מטפלים ומטפלות בעלי תואר שני ומעלה בעבודה סוציאלית עם מומחיות בתחום הטיפול בטראומה מינית, ורופאה פסיכיאטרית מומחית המלווה את המטופלות בעת הצורך.

הטיפול ניתן בחינם - המרכז פועל בפיקוח ובמימון משרד הרווחה ובתמיכת קרן ידידות טורונטו.

הרב אריה מונק, מנכ"ל עמותת "בית חם", אשר נחשף למצוקה הגדולה של נפגעות ונפגעי פגיעה מינית הדגיש את החשיבות שבפתיחת המרחב המשלים ואמר: "בית חם שמח לתת מענה לכל אישה/ גבר שנפגעו כתוצאה מפגיעה מינית. מעכשיו אנחנו פותחים את שערי העמותה גם לטיפולים משלימים, בנוסף לטיפול הפרטני, מהלך חשוב בדרך לריפוי מלא של הנפגעים ולשינוי בציבור החרדי כולו, הסטיגמות הורגות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully