וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

46 יישובים ומועצות אזוריות התאגדו לטובת פריסת סיבים אופטיים

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 13:34

מועצה אזורית יואב לוקחת חלק במכרז גדול להנחת סיבים אופטיים במטרה לייצר יתרון לגודל ולהצדיק את כניסת הספקיות למרחב הכפרי. על פי הצפי עד סוף שנת 2022 יחוברו היישובים לרשת הסיבים האופטיים.

בתקופה האחרונה הופץ בקרב ביישובי המועצה סקר שבחן את הרצון וההיענות לחבור לסיבים האופטיים. בעקבות הסקר, רשימת בתי האב ביישובי המועצה אשר אישרו את רצונם להיכנס לפרויקט, הועברה למנהלת הפרויקט, אשר הכניסה אותם לתור ההתקנה בו רשומים כ - 300 יישובים בכל רחבי הארץ. לאור הביקוש הרב וגודל הפרויקט, מנסים במנהלת לגייס עוד זכיינים על מנת לעמוד ביעד.

תקופת הקורונה חידדה אצל כולנו את ההבנה כי ללא אינטרנט מהיר שיוכל לספק את הצרכים הבסיסיים שיש לכולנו הן במרחב הביתי, הן במרחב העבודה והן במרחב הפדגוגי, לא נוכל לקיים שגרה שבה התשתיות (במקרה זה רוחב פס האינטרנט) לא מתקדמות בקצב הטכנולוגיה.

סיבים אופטיים. ShutterStock
סיבים אופטיים/ShutterStock

המכרז, שבו נוטלות חלק רשויות מכל הארץ, מאפשר לאגד משאבים ולהבטיח כי פריסת הסיבים האופטיים תתקיים באזורים שבהם לחברות התשתית (הוט ובזק) היה עד עתה, קצת פחות כלכלי להיכנס ולפרוס את הסיבים.

למעלה ממיליון תושבים מ-250,000 בתי אב, יזכו בזכות המכרז, ליהנות ממהירות גלישה כמו במרכז הארץ ולא יצטרכו להמתין שנים רבות על מנת לזכות בתשתית הראויה.

ראש המועצה האזורית יואב ד"ר מטי צרפתי. דוברות יואב, אתר רשמי
ראש המועצה האזורית יואב ד"ר מטי צרפתי/אתר רשמי, דוברות יואב

ראש המועצה האזורית יואב ד"ר מטי צרפתי הרכבי ציינה כי: "זהו פרויקט בעל חשיבות רבה לכל תושבי יואב והמרחב הכפרי ואנו מקווים שעד סוף שנת 2022 נתבשר כי כל מי שרצה להצטרף יחובר לסיבים האופטיים. לרוחב הפס יש משמעות גדולה לכל צעד וצעד שלנו, הן במרחב הפרטי והן במרחב הציבורי ועל כן אנו רואים חשיבות רבה בקידום הפרויקט לטובת התושבים שלנו כאן ביואב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully