וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשדוד: איש אחד עושה שינוי ענק

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 19:17

המתנדב של רשות הטבע והגנים שמשלב ספורט עם מזחלת ושמירת טבע ואסף לבדו 2 טון של פסולת שנאספו משמורת ניצנים, אגם ניצנים והדיונה הגדולה באשדוד

הסנטה קלאוס של הטבע: כמה פעמים ראיתם פסולת של בקבוקי פלסטיק וזכוכית זרוקה בשטח פתוח או על חוף הים והמראה הציק לכם בעין ובלב? כמה פעמים בחרתם לאסוף את הפסולת ולזרוק אותה לפח? עבור דניאל קמפוס בן ה-36 מאשדוד זו אחת ממשימות חייו או לפחות משימה חשובה במיוחד בשנה האחרונה.

רק השנה נאספו על ידו משמורת הטבע ניצנים למעלה מ-700 בקבוקי זכוכית שהושארו בשטח בנוסף ל 2,000 בקבוקי פלסטיק שנאספו משמורת ניצנים, אגם ניצנים והדיונה הגדולה באשדוד יחדיו. סה"כ פסולת שנאספה על ידו לאורך כל השנה מוערכת במשקל של למעלה מ-2 טון.

רשות הטבע והגנים. צילום-  רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
רשות הטבע והגנים/אתר רשמי, צילום- רשות הטבע והגנים

דניאל קמפוס עוסק ביום יום לפרנסתו במכירות בין לאומיות בתחום הפקות הטלוויזיה וכחובב טבע מושבע את שעות הפנאי הוא מקדיש בין היתר להתנדבות למען שמירת הטבע כחלק ממערך המתנדבים של רשות הטבע והגנים.

את פעילות ההתנדבות שלו הוא מבצע בעיקר בשמורת הטבע ניצנים ובאזורים סמוכים לה כדוגמת אגם ניצנים והדיונה הגדולה באשדוד. אזורי טבע ערכיים במיוחד ובית משכנם של ערכי טבע ונוף רבים וייחודיים לישראל ובכלל.

כחובב פעילות ספורטיבית דניאל הציב לו השנה חזון ומטרה מיוחדת לשלב בין שתי אהבותיו: פעילות ספורטיבית יחד עם פעילות אינטנסיבית והתנדבות למען שמירת הטבע שכל כך חשובה לו.

במסגרת זאת דניאל רץ מספר פעמים בכל שבוע בשמורת הטבע ניצנים ובאזורים הסמוכים לה ואוסף פסולת שהושארה בשטח הפתוח על ידי מטיילים ומבקרים, שכנראה גילו פחות איכפתיות ועירנות לחשיבות השמירה על הטבע.

על מנת שיוכל לאסוף כמה שיותר פסולת שהוא נתקל בה במהלך ריצתו הוא נעזר במעין מזחלת מיוחדת שהוא קושר לגופו ועליה הוא מעמיס את הפסולת. אם תרצו כמו המזחלת של סנטה קלאוס רק למען שמירת הטבע. כך הוא גם מאתגר את עצמו עוד יותר מבחינה ספורטיבית ומשפר את כושרו. בתוך כך את השקים הרבים שהוא אוסף הוא מפנה לפחים יחד עם פקחי רשות הטבע והגנים הפועלים יחד עימו.

רשות הטבע והגנים. צילום-  רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
רשות הטבע והגנים/אתר רשמי, צילום- רשות הטבע והגנים

לדברי דניאל קמפוס, "כואב הלב לראות את הפסולת בשטחים הפתוחים. מקומות כל כך יפים כמו שמורת הטבע ניצנים חייבים להיות נקיים. בשבילי זה כמו משימת חיים ואני משלב את העשייה למען הטבע יחד עם ספורט שאני כל כך אוהב. כך אני מרוויח פעמיים. במדינות שונות בעולם הטרנד של 'כושר סביבתי' - פעילות ספורטיבית וניקיון הסביבה תוך כדי הוא מאוד פופולרי ובישראל הדבר עדיין בחיתוליו. שמתי לעצמי מטרה להנחיל את הגישה הזו 'כושר סביבתי' לציבור הרחב ואני מקווה שאצליח. למען הטבע ולמען האדם.

רק השנה רצתי 1,600 ק"מ בתוך שמורת הטבע ניצנים ובמסגרת זאת, מעבר לאיסוף הפסולת וסיוע לפקחי רשות הטבע והגנים בשמירה על ניקיון השמורה, גם סייעתי לפקחים באזור בזיהוי ודיווח על פעילות אסורה ומנוגדת לחוק בשמורת הטבע הייחודית כגון צייד לא חוקי וכן באיתור מפגעים בטיחותיים כגון חלקי רקטות קסאמים שנפלו בשטח הפתוח".

לדברי סיון מרדוק, פקח רשות הטבע והגנים באזור שמורת הטבע ניצנים, "שמורת הטבע ניצנים משמרת את עולם הטבע של נופי חולות נודדים, חולות מיוצבים למחצה, שקעים ובהם שרידי בוסתנים ישנים, רכסי כורכר חופיים וחוף ים. חולות ניצנים הוא שטח החולות החשוב והגדול ביותר במישור החוף שנותר כמייצג של בית הגידול החולי, על מאפייניו ועל ערכי הטבע שבו, בהם מינים ייחודיים לארץ ישראל. דניאל ומתנדבים נוספים של רשות הטבע והגנים הפועלים באזור ניצנים ובכל רחבי הארץ הם מכפיל כוח חשוב ומשמעותי בשמירה על הטבע. ההירתמות המסורה, האיכפתית והנחושה שלהם מסייעת לנו רבות בשמירה על החי, הצומח וערכי הנוף הייחודים בישראל ועל כך אני מברך ומודה להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully