וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב-יפו: לראשונה גני ילדים ייפתחו באוויר הפתוח

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 18:56

תל אביב מתחברת לשורשים: לראשונה יפתחו בשנת הלימודים הבאה שני גנים במרחבי למידה טבעיים, אשר יקחו השראה ממודל גני היער - זרם חינוכי שהחל את התפתחותו לפני כשלושים שנה בסקנדינביה.

הרעיון המרכזי העומד בבסיס גישה חינוכית זו הוא שהחיים בחוץ משמשים קרקע אופטימלית להתפתחות ילדים בגיל הרך ברבדים הבריאותיים, הפיזיים, הרגשיים, היצירתיים והקוגנטיביים.

גני יער מתקיימים ברוב המקרים בסדר יום דומה לזה שקיים בגני הילדים כפי שאנחנו מכירים אותו גם בארץ, התכנים יכולים להיות דומים אך כל יום הפעילות של הילדים מתרחשת בחוץ, כאשר הגנים יפתחו בסמוך למרחבי טבע אורבניים שנמצאו מתאימים.

מדובר על מסגרת גנית לכל דבר ועניין עם דגש על יציאה למרחב הטבעי, כשהשאיפה היא לקיים 3-4 ימי למידה בחוץ. לכל גן יהיה גם מבנה קבוע, שבו ייעשה שימוש במהלך הפעילות בצהרון, בקייטנה ובימי מזג אוויר קיצוני. הגנים יוקמו ברמת אביב ג' בצפון העיר והשני בשכונת קריית שלום בדרום העיר.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "בקיבוץ בו גדלתי למדתי את העקרונות הכי חשובים במפגש שבין הטבע לבני האדם ובעיקר את הערך של ה"ירוק" והשפעתו המרגיעה על בני האדם. ואין יותר "טבעי" מחיבור בין הטבע העירוני העשיר של תל אביב-יפו לבין ילדי העיר.
הטבע העירוני הוא רכיב קריטי באיכות החיים של בני אדם בעיר, על אף שלכאורה "טבע" ו"עיר", הם שני מושגים סותרים - אך זה לא חייב להיות כך. מה שנדרש הוא בעיקר תשומת לב! אם נחשוב, נתכנן וקצת נתאמץ - ניתן לשלב בין הדברים. אני שמח על פתיחת שני הגנים הראשונים בעיר שילמדו במרחב הטבעי, בדרום העיר ובצפונה, ומקווה שזו רק הסנונית הראשונה לגנים נוספים ברחבי העיר".

גנים בתל אביב. צילום- דוברות עיריית תל אביב, אתר רשמי
גנים בתל אביב/אתר רשמי, צילום- דוברות עיריית תל אביב

בשנת 2017 ייסד איש החינוך רון מלצר את גן היער הראשון בישראל במצפה רמון. גן יער זה פרץ את הדרך לתנועה של גני ילדים ובתי ספר בחינוך הציבורי בישראל וזכה בפרס קרן רקאנטי ליזמות בחינוך לשנת 2016.

כאמור, החל משנת הלימודים הבאה, ניתן יהיה למצוא גנים כאלה גם בתל אביב-יפו. ליוזמה התל-אביבית אחראיות שתי גננות מהעיר - מיכל ידין וענבל רוטברד - שרתמו לטובת הפיילוט כ-30 גננות נוספות שעוברות הכשרה מתאימה במהלך השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully