וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר סבא: קוראת לביטול הבידוד למי שאינו נמצא חיובי לקורונה

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 17:48

במכתב ששיגרו היום (ג) ראש עיריית כפר סבא רפי סער יחד עם ראשי רשויות נוספים לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הבריאות ניצן הורוביץ, הם דורשים ליישם מתווה בדיקות סדיר הנסמך על תכנית "מגן חינוך" שתבטל את הבידודים לכל מי שאינו נמצא כחיובי.

במכתבם כתבו ראשי הערים: "משברור לכל כי ילדים לא נמנים בקבוצות הסיכון בזן האומיקרון ובכלל, חובתנו להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה לתלמידים ולצוותים הבטחת שלומם ובריאותם.

החזרת תחושת הביטחון יחד עם הבטחת שלומם ובריאותם של התלמידים והצוות, הכרחית, ותקבל משנה תוקף עם החלת מתווה בדיקות סדור הנסמך על תוכנית 'מגן חינוך'.

לצורך הפעלת מתווה הבדיקות, יש להכיל מתווה בדיקות סדיר - מוסדי בתוך בתי הספר, או ע"י חלוקת ערכות לתלמידים ולצוותים לצורך מערך בדיקות ביתיות סדירות. לצד הבדיקות, יש לוודא, כי רק מי שימצא חיובי, יכנס לבידוד בהתאם להנחיות קיצור הבידוד העדכניות. כל התלמידים והצוותים שימצאו שליליים, ימשיכו לפקוד את מוסדות החינוך בלימודים כשגרה.

ראש עיריית כפר סבא רפי סער. צילום - דוברות עיריית כפר סבא, אתר רשמי
רפי סער - ראש העיר כפר סבא/אתר רשמי, צילום - דוברות עיריית כפר סבא

תדירות הבדיקות, החלטה על קיום בדיקות מוסדיות או עצמאיות, שיטת הדיווח והחלטות מקצועיות נוספות - יגובשו על ידי הדרג המקצועי של משרד הבריאות, נשמח לקחת חלק בהיוועצויות- הנחת היסוד חייבת להיות בדיקות מהירות וללא עלות למשפחות.

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי. מרים אלסטר, פלאש 90
חיים ביבס, יושב ראש השלטון המקומי/פלאש 90, מרים אלסטר

החלטת הממשלה הנוגעת לקיצור הבידודים נובעת מתהליך קבלת החלטות שכלל רכיבים רבים תוך שקילת הסיכויים והסיכונים. יש לתת את הדעת על השלכות ההחלטות על מערכת החינוך ולהשלים המלאכה לאור הנתונים הקשים שמצביעים על פגיעה וודאית הנובעת מריחוק חברתי ובדידות.

אל תשאירו את מערכת החינוך מאחור! הרשויות המקומיות והעומדים בראשם, קוראים לכם להציב את החשיבות לרצף חינוכי ובריאות נפשם של הילדים בראש סדר העדיפויות לצד הבטחת שלומם ובריאות, לבטל את הבידודים ולהכיל את תכנית מגן חינוך על כלל בתי הספר והגנים".

  • עוד באותו נושא:
  • כפר סבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully