וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ים: מצטרפת למיזם התחבורה של נתיבי איילון

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 17:39

נתיבי איילון ממשיכים במהלך ייעול התנועה בגוש דן: אחרי בני ברק ופתח תקווה, העיר בת-ים מצטרפת למנת"ם דן. ראש אגף ניהול ובקרת תנועה בחברת נתיבי איילון:"ההערכות הן כי מהרגע שיתחילו להפעיל את מערך המנת"ם כולו, לצד פרויקטים נוספים, מצב התחבורה ישתפר בכ-20%"

בשורה טובה לתושבי מרכז הארץ, אחרי בני ברק ופתח תקווה, בת-ים הינה העיר השלישית שמצטרפת למנת"ם דן של חברת נתיבי איילון (מרכז ניהול תנועה מטרופוליני), אשר מתכלל, מסנכרן ומייעל את כל מערך התנועה במטרופולין גוש דן.

משמעות המהלך היא שעד סוף שנת 2022,המנת"ם, בשיתוף פעולה עם עיריית בת-ים, ישלוט באמצעות מערכת ניהול חכמהעל כלל מערך הרמזורים בעיר ואף יספק תמונה מלאה על מצב התחבורה בעיר. שיתוף הפעולה של המנת"םעם העיר בת-ים, לצד העבודה עם טכנולוגיות מתקדמות,צפוי להוביל לשיפור מצב התחבורה העירוני ובהמשך גם הבינעירוני - עם הצטרפותן של ערים נוספות למרכז ניהול התנועה המטרופוליני.

פקקי תנועה בנתיבי איילון, 20 באפריל 2021. ראובן קסטרו
פקקי תנועה בנתיבי איילון, 20 באפריל 2021/ראובן קסטרו

בנתיבי איילון סבורים כי מדובר בבשורה של ממש. ישראל שמש, ראש אגף ניהול ובקרת תנועה בחברת נתיבי איילון, מסביר על המשמעויות של הקמת המנת"מ והצטרפות הרשויות,על מצב התחבורה בגוש דן: "מחקרים מעריכים כי מהרגע שיתחילו להפעיל את מערך המנת"ם כולו, לצד פרויקטים נוספים של נתיבי איילון שמטרתם לייצר חלופות לרכב הפרטי ולהפחית את הגודש בכבישים, מצב התחבורה ישתפר בכ-20%".

מנת"ם דן הוא מרכז התנועה הגדול בישראל אשר נועד לרכז את כלל הגופים הרלוונטיים - נתיבי איילון, נת"ע, משרד התחבורה, מפעילי התחבורה הציבורית, משטרת ישראל והרשויות במטרופולין דן (מאזור נתניה וכפר סבא, בת ים, ת"א, רמלה ועד רחובות), כך שיוכלו לתת פתרון תחבורתי אמין ואפקטיבי בזמן אמת.

אחת ממטרותיו של המנת"ם היא צמצום השימוש ברכב פרטי והחזרת האמון של הנוסעים בתחבורה הציבורית. איך עושים זאת? הרעיון הוא לאפשר תנועה מהירה, בטוחה ונוחה בכל מרחב המטרופולין באמצעות חלופות יעילות שינוהלו באופן חכם או במילים אחרות - נטרול ההפרעות לתחבורה הציבורית.

נתיבי איילון. צילום - גבע טלמור, אתר רשמי
נתיבי איילון/אתר רשמי, צילום - גבע טלמור

החל מתכנון נתיבים נכון וסלילת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ), הצבה מדויקת של תחנות אוטובוס, דרך ניטור של תנועת האוטובוסים ותיעדוף שלהם ברמזורים, ועד לשחרור עומסים צפויים מראש באמצעות גל ירוק חוצה רשויות ברמזור. לצד זה, שמירה על קשר רציף עם כל הגורמים: התחבורתיים, המוניציפליים והביטחוניים, בשגרה ובחירום כאחד.

שיתוף הפעולה בין הרשויות במטרופולין הוא חשוב מאוד וכל רשות נוספת שמצטרפת למנת"ם מהווה מכפיל כוח משמעותי. על כלל הרשויות להבין כי הפתרון לבעיית הגודש בכבישים הוא לא רק 'פר' עיר אלא רלוונטי לכל המטרופולין. כלומר, כאשר אדם יוצא מביתו הוא יכול לעבור במספר רשויות ולכן הבעיה היא לא רק העומס בעיר שלו אלא גם העומס בערים הסמוכות.

צביקה ברוט, ראש העיר בת-ים ברך על המהלך והצטרפותה של בת-ים והוסיף :"זהו צעד נכון במטרה לצמצום עומסי התנועה. המטרה שלנו היא להביא לשיפור של מצב התחבורה בעבור התושבים, שיתוף הפעולה בין הערים מכלול הגופים הרלוונטיים בסיוע האמצעים הטכנולוגים המתקדמים לשם כך הוא חשוב ויסייע רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully