וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דימונה: התיאטרון העירוני על שם לאון אדרי

11.1.2022 / 16:52

המנכ"ל ומנהלו האמנותי של תיאטרון דימונה: "הכרזת תיאטרון דימונה על שם לאון אדרי מהווה בעצם סגירת מעגל אמתית של האחים שהפכו ברבות השנים לאימפריית קולנוע ותרבות"

בשבוע שעבר התקיים טקס הנצחת תיאטרון דימונה ע"ש לאון אדרי. האירוע התקיים ברחבת תיאטרון דימונה בנוכחות משפחת אדרי, שר התרבות והספורט חילי טרופר, ראש עיריית דימונה בני ביטון, ח"כ יואב גלנט, עינת שרוף, שלישיית מה קשור, צביקה הדר, אבי נשר, מירי דותן, נועה רבן, נעמה שפירא ורבים נוספים.

האחים משה ולאון אדרי נולדו וגדלו בדימונה והובילו ב-50 שנים האחרונות את תעשיית התרבות והקולנוע בישראל. המקום בו ניצב כיום תיאטרון דימונה בניהולו האמנותי של אורי וידיסלבסקי, שימש כבית ספר "אפיקים", שם למד גם דודו דותן ז"ל. כילד בן 11 הקים ויזם דותן תיאטרון לילדים ונוער בתוך בית הספר וסמוך לו עמד הדוכן לממכר מאפים ועוגות דבש של אביהם של האחים אדרי.

חילי טרופר, שר התרבות והספורט: "אני יודע עד כמה חשוב למשפחת אדרי להשמיע את מגוון הקולות בחברה הישראלית. יש משהו נורא עצוב בכך שלא כל הקולות נשמעים. הרי החברה הישראלית מאד מגוונת והרבה פעמים מסתכלים על זה כצרה גדולה כי זה גורם לחיכוכים, אך בעצם יש בזה ברכה גדולה. הקיום של כל הקולות הופך את כולנו ליותר עשירים, עמוקים, מורכבים ומגוונים".

הבימאי אבי נשר תיאר את ההיכרות הראשונה שלו עם האחים אדרי כאשר עבד על הסרט "סוף העולם שמאלה". נשר סיפר שאף פעם לא הכיר בנאדם עם ידע קולנועי כל כך נרחב כמו שיש למשה אדרי. נשר סיפר שלאון אדרי היה אלוף העולם בפרטים הקטנים.

ראש העיר בני ביטון: "עיר שמכבדת את עצמה צריכה קודם כל לשים את התרבות בראש מעייניה. זה לא מובן מאליו שכשכל התיאטראות בעיירות פיתוח נסגרו, אנחנו הצלחנו ומצליחים להחזיק את התיאטרון, ליצור מחזות חדשים, להפיק אירועי תרבות והצגות רפרטואריות ולהיות חלק מהתרבות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully