וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצליה: שמונה לוויינים שנבנו על ידי תלמידים שוגרו לחלל

13.1.2022 / 7:01

בסוף השבוע שיגרה רשות החלל האמריקאית (נאס"א) שבפלורידה לחלל שמונה לוויינים, שנבנו ופותחו על ידי תלמידות ותלמידים מתיכונים ברחבי ישראל במסגרת פרויקט "תבל", של המרכז למדעים בהרצליה

סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה ביחד עם מרכז המדעים הרצליה הובילו את פרויקט "תבל" - תלמידים בונים לוויינים. במשך שלוש שנים, סגל ההוראה של מרכז המדעים ליווה והכשיר את מורים ותלמידים ברחבי הארץ, כאשר כל עיר בנתה לוויין מחקר שישוגר הערב.

עיריית הרצליה השקיעה משאבים רבים במיזם זה, במסגרתו, דרך אגף החינוך, היו שותפים בהקמת כיתות מדעים ברחבי הארץ, בדגש על ערי פריפריה - שער הנגב, אופקים, ירוחם, טייבה, נצרת, מעלה אדומים, גבעת שמואל וקריית אתא.

בכל אחת מהרשויות, התלמידים, לצד פיתוח ובניית הלוויין, הקימו תשתית מתאימה: חדר לבניית הלוויין, לפעילויות אינטגרציה ולבדיקת הלוויינים וכן תחנות תקשורת שיאפשרו מעקב אחר הלוויינים, קבלת טלמטריה ונתונים מדעיים.

גם לאחר השיגור, הלוויינים ידגימו יכולות תקשורת עם תחנות הקרקע שנבנו ברשויות המקומיות וישרתו משימות מגוונות וכן משימות מחקר מדעי. הבקרה, המעקב ועיבוד הנתונים שיתקבלו מהלוויינים - הכול יתבצע על ידי התלמידים.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "זהו יום היסטורי! אחרי עבודה מאומצת ואדירה של שלוש שנים, צפינו בשיגור לחלל של שמונת הלוויינים שהתלמידות והתלמידים בנו במו ידיהם. עיריית הרצליה משקיעה משאבים רבים בתחומי החינוך, המדע והטכנולוגיה והודות למרכז המדעים שלנו, המורים והתלמידים ברחבי בארץ קיבלו ידע תאורטי ומעשי וכלים מצוינים, שיחד עם היכולות הגבוהות וההשקעה האישית של כל אחת ואחד מהם, הגיעו לשיא".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully