וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים: מגה פרויקט ענק בכניסה לעיר

9.1.2022 / 10:33

עיריית ירושלים אישרה להפקדה את תכנית `מידטאון` - מגה פרויקט שיוקם בכניסה לעיר. התכנון החדש כולל ארבעה מגדלים של 42 קומות, אלף יחידות דיור, מלונאות, מסחר, משרדים, דיור מוגן ושטחים לצרכי ציבור

עיריית ירושלים אישרה להפקדה פרויקט ענק חדש בעיר, המשתרע על פני כ-170,000 מ"ר. הפרויקט ממוקם לאורך ציר הרכבת הקלה, ותחום בין הרחובות יפו, שערי צדק והרב שמואל ברוך.

פרויקט `מידטאון` הינו אחד הפרויקטים המשמעותיים ברובע הכניסה לעיר בסטנדרט בינלאומי. מדובר במתחם ענק בעירוב שימושים הכולל שטחי מסחר, תרבות ופנאי, מלונאות ומגורים, שיאפשר מגורים בסמיכות למרכזי תעסוקה.

פרט לשטח הבנוי, כולל הפרויקט גם חניון תת-קרקעי ענק של כמעט 1,400 כלי רכב ויותר מ-1,700 מקומות חניה לאופניים ואופנועים. בנוסף, הבינוי בתוכנית ישולב עם גינות כיס ורשת רחובות חדשה להולכי רגל, שלאורכם תתקיים פעילות מסחרית.

מדיניות התכנון העירונית בירושלים מעודדת בינוי בעירוב שימושים לאורך ציר הרכבת הקלה. פרויקט הכניסה לעיר נמצא בשלבי הקמה במטרה להפוך לאזור אטרקטיבי ומלא חיים.

השטחים המיועדים לציבור בפרויקט יהיו בהיקף של מעל 10,000 מ"ר ויכללו בית ספר תיכון בזיקה תרבותית-אמנותית, אולם ספורט מאובזר ברמה בינלאומית, אודיטוריום, גלריה, ספריה, בית כנסת, כיתות וסטודיו לאמנות, גני ילדים ומעונות יום. בשימושים המסחריים של הפרוייקט ישולבו אטרקציות לציבור, דוגמת אולם הופעות ומתחם עשיר של קירות טיפוס. הרעיון התכנוני הוא, לא להפריד בין הציבורי לפרטי, אלא ליצור מתחם חי ותוסס על-ידי עירוב שימושים באותם מבנים.

הפרויקט גם משלב בתוכו מבנה היסטורי מונומנטלי לשימור - הבנין הישן של בית החולים שערי צדק. בית החולים, המוכר לירושלמים גם בשם "וואלאך" נחנך בשנת 1902. מאז פינוי בית החולים בשנת 1980, הספיק המבנה גם לשמש כמשכנה של רשות השידור, ועתיד להפוך לבית מלון יוקרתי.

במהלך התכנון התגלה כי מתחת לחצרות האחוריות של המבנה קיימים שני בורות מים ענקיים - כ-800 קוב כל אחד מהם, עם תקרת קמרונות צולבים שנשמרה בשלמותה. בורות אלו ייחשפו לציבור במסגרת פתיחת רחוב מסחרי חדש שמפלסו נמוך ממפלס רחוב יפו.

רובע העסקים בכניסה לעיר ירושלים ייחודי מסוגו בארץ בשל הנגישות התחבורתית בו הכוללת את תחנת הרכבת המהירה הממוקמת בו והתחנה המרכזית הסמוכה לו ומחברת אליו את קווי האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים ואת תחנות הרכבת הקלה.

המתחם עצמו כולל גם בנייה של כ-1,100 יחידות דיור למגורים. כמו כן, מפותח המרחב הציבורי באזור על פי סטנדרט אדריכלי בינלאומי, כאשר המטרה עירונית היא הפיכת ירושלים לעיר בירה בעלת חשיבות כלכלית בדומה לבירות אחרות בעולם.

משה ליאון ראש עירית ירושלים. ראובן קסטרו
משה ליאון ראש עירית ירושלים/ראובן קסטרו

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "`מידטאון` הוא פרויקט משמעותי ברובע הכניסה לעיר, אשר הולך וקורם עור וגידים באזור שהופך אטרקטיבי ושוקק חיים. קידום הפרויקט, המשלב בניה פרטית וציבורית, יהפוך את המתחם למקום חי ותוסס, מודרני וחדשני. ירושלים מתקדמת לעידן חדש, הלכה למעשה."

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully