וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארק אריאל שרון: כך יראה ה"סנטרל פארק" של ישראל

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 10:00

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה תל-אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה בישיבתה לאשר את תוכניות הבינוי והפיתוח הנופי בפארק "אריאל שרון".

הוועדה המחוזית תל אביב החלה לקדם את התוכנית לפיתוח פארק "אריאל שרון" התוכנית תכלול מערך עשיר של טיילות, שבילים וגשרים להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולרכב 'שאטל' פנימי, נטיעות של אלפי עצים, תאורה וגם מפעל ניקוז שיאסוף את רוב מי הגשים של גוש דן

מדובר בפארק המטרופוליני המרכזי של גוש דן, והוא צפוי לשרת אוכלוסייה של כ-7 מיליון תושבים. הפארק יהיה בעל נגישות רגלית לתל אביב, רמת גן, אור יהודה ואזור.
כמו כן, הפארק יהווה חוליה חשובה והכרחית במערך ניהול הנגר (מי הגשמים) של אגן נחל איילון, המשתרע ממורדות הרי יהודה והרי השומרון ועד לכניסת הנחל לתעלת האיילון, במרחב הבנוי סביב נתיבי איילון.

התוכנית משתרעת על שטח נרחב של כ-5,500 דונם, בתחום שבין כביש 1, כביש 4 וכביש 461 וכן בתחום השטחים החקלאיים של מקווה ישראל, בין כביש מס' 1 לכביש מס' 44. שטח הפארק הינו שטח גלילי, כלומר, הוא אינו בתחום מוניציפלי של רשות מסוימת, ולכן הוא מצוי באחריות הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב.

פארק אריאל שרון. הדמיה: טוטם, אתר רשמי
פארק אריאל שרון/אתר רשמי, הדמיה: טוטם

התוכנית כוללת מערך עשיר של טיילות, שבילים וגשרים להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולרכב 'שאטל' פנימי, דרכי גישה, רחבות פעילות, אזורי שהייה, נטיעות של אלפי עצים, תאורה, קידוחי מים להשקיה ותשתיות. הטופוגרפיה של הפארק מתוכננת כך שבאירועי גשם כבדים יווסתו מי הגשמים שזורמים כיום לתעלת האיילון (מאגן הניקוז שמתחיל מיהודה ושומרון וכולל ערים רבות במרכז הארץ) על ידי שני מאגרים של כ-7.4 מלמ"ק, ובכך יצמצמו באופן ניכר הצפות.

עבודות הביצוע של השלב הראשון יארכו כ-4 שנים וצפויות להתחיל בקיץ הקרוב.

יו"ר הועדה המחוזית תל אביב, אדר' דניאלה פוסק: "מברכת על סיום שלב נוסף בקידום הקמת ה-"סנטרל פארק" של מטרופולין תל-אביב אשר יהווה מרחב של טבע, נשימה והתרגעות בלב מטרופולין הולך ומצטופף, לתושבי המרחב ולדורות הבאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully