וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים מכנה משותף: עדכונים שוטפים מוועידת השלטון המקומי באילת

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 17:55

עדכונים מועידת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות בראשותו של יו"ר האיגוד יצחק בורבא, בהשתתפות מאות ראשי ערים, חברי כנסת ושרים

פתיחת ועידת ראשי השלטון המקומי באילת. יחצ, אתר רשמי
פתיחת ועידת ראשי השלטון המקומי באילת/אתר רשמי
  • 09:18/יוצרים מכנה משותף: עדכונים שוטפים מוועידת השלטון המקומי באילת

    עדכונים מועידת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות בראשותו של יו"ר האיגוד יצחק בורבא, בהשתתפות מאות ראשי ערים, חברי כנסת ושרים במלון הרודס באילת

  • 17:54/ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת נגב: הפשיעה נכנסת לוורידים של המדינה ואנחנו בבעיה

    ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת נגב, בפאנל על השפעת הפשיעה הכלכלית על המשק הישראלי: הפשיעה הכלכלית פוגשת אותנו כל הזמן, בתיירות, בחקלאות, באבטחת מוסדות חינוך. במדינה שלנו הכל מגודר, זה לא סביר. הפשיעה נכנסת לוורידים של המדינה ואנחנו בבעיה. לצערי, הפשע משתלם אין ענישה שמספיקה לייצר אכיפה וענישה מקלה יש השפעה בנושאים כלכליים.

  • 17:00/שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו - אחרי 20 שנה, פורש מראשות העיר

    אני לא מתמודד בבחירות הקרובות, פורש מתפקידי אחרי 20 שנות שירות ציבורי, גם ראשי ערים צריכים לדעת מתי ללכת הביתה. עכו זה לא הרצליה או רעננה ערים מבוססות במרכז, היתה לי עבודה קשה מאוד להביא את עכו למקום שלה

  • 16:25/ראשי רשויות בערים מעורבות פוליטית שלא יבחרו צד ישלמו מחיר

    אופיר פינס, שר הפנים לשעבר ומנהל המכון לשלטון מקומי באונ' תל אביב: לקראת הבחירות המקומיות, בדרך כלל הציבור מגיע לאחוזי הצבעה של 40-45, בעקבות המחאות וההפגנות הציבור יותר מעורב פוליטית וזה ישפיע גם על הבחירות המקומיות, אני צופה מעורבות של 80% מתושבים שיגיעו להצביע. ראשי רשויות בערים מעורבות פוליטית שלא יבחרו צד ישלמו מחיר. הציבור ישפוט את המועמדים לבחירות על עמדות לגבי המחאה והרפורמה, לא תצליחו לברוח מזה.

  • 16:18/מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב יפו: זה שיח מנומס על רפורמה משפטית בשעה שכל המדינה בוערת

    צריך לעצור - לא כל החכמה נמצא אצל הממשלה. מבחן הסבירות יבוטל, ולא תהיה אפשרות לטעון נגדו.

  • 16:13/אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: מי צריך שלטון מקומי אם אי אפשר לשלוט בו

    זאת ממשלה שמחריבה את המדינה והרפורפה תחרב את השלטון המקומי, מפרקת כל מה שעשו לפניה. צמצום סמכויות של כל מי שאפשר, מפרקים את מערכת המשפט, החינוך, הרפואה. מי צריך שלטון מקומי אם אי אפשר לשלוט בו. סמוטריץ מבין בכלכלה כמו שהוא מבין באנגלית. הוא נבחר לתפקיד שר האוצר שאין לו כישורים ואין לו כלים. דואג למגזר שעושק את המדינה במשך שנים. כנופיה של מטורפים שלוקחים את הכסף של כולנו למטרות פוליטיות של המגזרים שלהם.

  • 16:05/לירון דורון לוי, המשנה למנכל מרכז השלטון המקומי: המדינה לא צריכה לקדם נשים אלא נשים צריכות לקדם את המדינה

    לצערי כרגע בממשלה זה לא קורה אבל בשלטון המקומי המצב הרבה יותר טוב עם 20% מנכליות . עוד הוסיפה כי בשלטון המקומי הגיע הזמן שיהיו מנגנוני תגמול הקשורים להצלחה כמו בשוק הפרטי.

    לירון דורון לוי, המשנה למנכל מרכז השלטון המקומי בכנס ועידת התאגידים השנתית. צילום: ועידת התאגידים העירוניים, אתר רשמי
    לירון דורון לוי, המשנה למנכל מרכז השלטון המקומי בכנס ועידת התאגידים השנתית/אתר רשמי, צילום: ועידת התאגידים העירוניים
  • 11:36/מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית תל אביב-יפו: העיר חפרה את עצמה לדעת

    כל אזרחי ישראל, חווים קשיים בנושאי תחבורה. בעוד חודש חודשים הקו האדום מסתיים, ואזרחי המדינה יבינו את המשמעות של כל שלוש דקות מגיעה רכבת קלה. העיר חפרה את עצמה לדעת, בעוד 5-6 שנים שיסתיימו העבודות, התחנות לא יכילו את כל הנוסעים, אנחנו דרשנו תחנות בגודל של 110 מ"ר אישרו בפועל 70, זה לא יכיל את מספר הנוסעים.

    אין עתיד למדינה בלי מערכת הסעת המונית, מה שהציל את תל אביב, זאת רכבת ישראל, שמביאה 70 מיליון אנשים לעיר, ומה שיציל את גוש דן, זאת הרכבת הקלה. אין עתיד לרכב הפרטי. תל אביב היא המרכז של יותר מגוש דן, ולכן כל בן אדם שרוצה לצרוך תרבות, זה רק הגעה עם תחבורה ציבורית לעיר.

    חושבים שתל אביב נולדה עשירה מימים ימימה. קרוב ל90 שנה היינו על הפנים. זאת האמת ההיסטורית. אין עיר עשירה בישראל, כולם נמצאים עלזמן שאול, אם קרן הארנונה תעבור, ייקחו מיליוני שקלים מכל רשות. כאשר נצטרך לקצץ חצי מילארד שקל, זה ייפגע באוכלוסיות החלשות בעיר, בחינוך המיוחד, החלש זקוק לעירייה.

  • 10:30/בני ביטון, ראש העיר דימונה: "אני ממפלגתו של נתניהו, ביביסט, אני קורא לביבי נתניהו להידברות

    בארבע השנים האחרונות, ראשי הרשויות מנהלים את המדינה. נמצאים מתחת לאלונקה. בשנת 2024 אני כבר לא אצטרך תמיכה מהמדינה, עשינו איגום משאבים, הקריה למחקר גרעיני מכניסה ארנונה לדימונה של 22 מיליון שח

  • 11:00/"בואו נחגוג את השנה הזו בטוב, ימין ושמאל, ונקבל את דין הבוחר"

    שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב התייחסה הבוקר למצב במדינה ואמרה:
    "יצירת מכנה משותף היא משימה לאומית עליונה במיוחד בימים אלו של מחלוקות. אנחנו לא מתנצלים. מדינת ישראל היא דמוקרטיה. נבחרנו כדי למשול, כדי להעביר מדיניות ברורה עליה דיברנו לאורך כל הדרך, כדי לחזק את אמון הציבור במערכת המשפט .אין לנו כוונה להשתלט על המערכת. אני רוצה גיוון וייצוג. הייתי חברה בועדות מינוי שופטים. אמרתי לכבוד השופטת חיות: לוקח יותר זמן להכין מנה חמה מאשר למנות שופט. ממנים שופטים עם אותו DNA. אי אפשר להנציח את הפערים, של מי שהודר במשך 75 שנים. הרפורמה תעבור והיא תחזק את כל אזרחי המדינה. בואו נשים בצד את כל המאבקים הפוליטיים שלנו כי המדינה היא מעל כל אחת ואחד מאיתנו. אני אחראית על חגיגות העצמאות- בואו נחגוג את השנה הזו בטוב, ימין ושמאל, ונקבל את דין הבוחר", סיכמה רגב.

    שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב בוועידת איגוד התאגידים העירוניים בהרודס אילת. צילום: פאר לוין תקשורת, אתר רשמי
    שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב בוועידת איגוד התאגידים העירוניים בהרודס אילת/אתר רשמי, צילום: פאר לוין תקשורת
  • 11:59/חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי בראיון ליואב לימור

    חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות : "אנחנו נאבקים בחוק ההסדרים וחוק התקציב. מנסים לרכב עלינו ולהעמיס עלינו וזה לא יקרה. אני חושב שאין טעם להשבית את מערכת החינוך, זה כלי אחרון, אבל עצרנו את פעילות ועדות התכנון והבניה והמדינה תראה את הירידה החדה בבנייה. מה שהאוצר עושה זו דיקטטורה שנמשכת הרבה מאוד זמן. נאבק גם בנושא קרן הארנונה, שם אנחנו מקבלים אפס החזרים!"

    לממשלה אומר ביבס: "תנו לנו לנהל את המדינה, כמו בקומונה, והמדינה תראה הרבה יותר טוב.
    ובאשר למחאה - תקפיאו, תדברו, שבו ביחד. צריך לנצל את ההזדמנות לפני החגים.
    עוצרים, נושמים ומדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully