וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדר מיוחד וואלה! 103: ועידת השלטון המקומי לחדשנות

6.12.2022 / 8:46

ועידת מוני אקספו 2022. צילום: רובי קסטרו, אתר רשמי
ועידת מוני אקספו 2022/אתר רשמי
  • 10:53/יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס:"לא מחכים לשלטון המרכזי. אנחנו לא מחכים לאף אחד"

    אנחנו יודעים שהמפתח להתמודד עם האתגרים הקיימים בערים היא באמצעות הטמעת טכנולוגיות חדשניות לתושבים שלנו שמקדמות קיימות ויעילות אנרגטית לצד מהפכה דיגיטלית והגנת הסייבר. אנחנו לא מחכים לאתגרים העתידים ולפתרונות שינתנו מהשלטון המרכזי. אנחנו לא מחכים לאף אחד. במהלך מגפת הקורונה פיתחנו את הפתרונות. לא חיכינו שיביא לנו. המדינה לא נתנה לנו פתרונות להתמודד עם אתגרי הסייבר, כך שהרשויות החלשות יותר לא יכלו להגן על עצמן. לכן החלטנו להוביל את הפתרונות בעצמנו כך שכל רשות תוכל להגן על עצמה מפני האיומים הקיימים.

    בווידאו: חיים ביבס אצל בן וינון/מערכת וואלה!
  • 15:33/מיכאל וידל באולפן וואלה - אני מקווה שבן גביר לא ידליק את העיר אני לא אתן לזה יד

    מיכאל וידל ראש העיר רמלה בכנס השלטון המקומי 2022/סטילס: ראובן קסטרו
  • 15:27/שירה לב עמי ראשת מערך הדיגיטל הלאומי - הרשויות המקומיות סבלו שנים מהזנחה, הממשלה לא עשתה מספיק

    שירה לב עמי ראש מערך הדיגטל הלאומי בכנס השלטון המקומי 2022./סטילס: ראובן קסטרו, וידיאו: ניב אהרונסון
  • 13:32/מרים פיירברג-איכר ראש עיריית נתניה בראיון באולפן וואלה! - "השיח הישראלי צריך להשתנות, וחברי הכנסת צריכים לתת דוגמא"

    מרים פיירברג-איכר ראש עיריית נתניה בריאיון לניר קיפניס וליאת רון בכנס השלטון המקומי 2022/סטילס: ראובן קסטרו, וידיאו: ניב אהרונסון
  • 14:44/ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך - "לבנות דירות בישראל זה לא פנימייה. היום אין מבוגר אחראי שאומר מה המשמעות הנגזרת שלה"

    חלק מהאחריות שלי זה עזרה למדינה במתן פתרונות דיור במדינה, לכן אני עמוק באירוע. אבל, לבנות דירות בישראל זה לא פנימייה. היום אין במדינת ישראל מבוגר אחראי אחד שאומר, ברגע שבנינו יחידת דיור מה המשמעות של הנגזרת שלה. מה צריך בשביל שהתושב הזה יוכל לחיות.

    עליזה בלוך ראש העיר בית שמש בכנס השלטון המקומי 2022/סטילס: ראובן קסטרו
  • 11:13/חה"כ משה גפני (יהדות התורה) - "חצי מהעם ילמד תורה וחצי ילכו לצבא"

    חה"כ משה גפני (יהדות התורה), בריאיון בוועידת הMUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי אמר:
    במדינה יהודית לא יכול להיות שלא יהיה חיל של לומדי תורה. חצי מהעם ילמד תורה וחצי ילכו לצבא ואז התחלפו. כמו שבן אדם לא יכול לשרת גם בחיל האוויר וגם בחיל הים, ככה גם האברכים לא יכולים גם וגם.

    ח"כ משה גפני בוועידת השלטון המקומי/סטילס: ראובן קסטרו, וידיאו: ניב אהרונסון
  • 14:35/מיטל להבי סגנית ראש עיריית תל אביב - מדינת ישראל מפחדת מהאיראנים גם בכבישים

    למרות שאנו מתבשמים בזה שאנו אומת הסטארט אפ הייצור והייצוא האמיתיים מישראל הוא לחו"ל. אי אפשר לשים בכבישי הארץ רמזורים חכמים כי מדינה ישראל מפחדת מהאיראנים גם בכבישים. צריך לזכור שבני אדם הם חיה הולכת. מרגע שיורדים מהרכבת יש עוד דרך להגיע ליעד האחרון. זה מצריך שימוש באמצעים העירוניים השונים.
    רכבות ישראל ממוקמות בפאתי הערים, ובראיה של היום, אני אומרת בדאגה וחשש, שכל הלקחים לא יושמו ברכבת הקלה. למשל, אין מבנה מאובטח לקשירת אופניים, כדי שמי שעולה על הרכבת יהיה רגוע שהאופניים יחכו לו. גם בתכנון יש כשלים - לא תבוא הטכנולוגיה ותתקן את הכשלים של התכנון. נוצר מצב שרוב הנהגים באוטובוסים הם מהמגזר הערבי ומהפריפריה. לא רוצים את מקצוע התחבורה הציבורית. אין למקצוע הזה תהילת הווה וגם לא עתיד.
    אם הציבור לא סומך על תחבורה ציבורית והתכנון הוא לקוי ולא גמיש, כך שאי אפשר לבצע הסבות של תחבורה בקלות כדי להקל, טכנולוגיה היא לא הפתרון.

  • 13:32/בני ביטון ראש העיר דימונה באולפן וואלה! - "בן גביר זה צל"ש או טר"ש"

    בני ביטון ראש העיר דימונה בריאיון לליאת רון וניר קיפניס בכנס השלטון המקומי 2022/סטילס: ראובן קסטרו
  • 14:02/ברוריה נעים ארמן מנכ"לית CR קשרי קהילה - הציבור צריך לעכל את השינוי הדיגיטלי

    ברור שעד סוף העשור הבא אנחנו מדברים על פחות מפגשים ישירים עם האזרחים. האתגר הגדול ביותר זה לאפיין ערך אנושי. עיין ערך הבנקים שהלכו קדימה עם המהפכה הדיגיטלית ושכחו את הפן האנושי. אסור לשכוח את הממשק האנושי. לקראת 2030 התושבים יהיו יותר מעורבים. יהיה להם הרבה יותר מידע וידרשו יותר והרשויות חייבות את הכלים המתאימים להתמודד עם זה. יש חוסר אמון וצריך לתת כלים. הרבה פעמים לציבור יש את הידע והחוכמה וצריך לשתף אותו.

  • 13:01/הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית העמותות לקידום מקצועי ואשתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, הכריזה:"אתמודד בבחירות הכלליות הבאות, ובקדנציה הבאה אהיה השרה לשוויון חברתי."

  • 12:25/ח"כ דוד אמסלם - אני בעד לבטל את סוגיית הקלון

    מדובר בסוגיה ערכית, ולא סוגיה משפטית. כשבנט שם מעל 50 מיליון ש"ח כדי להיות ראש ממשלה - זה הקלון הכי גדול, כשליברמן נוסע בשבת ומזמין תקשורת שתראה אותו אוכל חזיר בטיב טעם - זה הקלון הכי גדול, כשגנץ לוקח מטוס במיליוני שקלים כדי לטוס לפריז בטענה שאין טיסה סדירה - זה הקלון הכי גדול. הציבור ישפוט ערכית, לא בית המשפט.
    כל מה שאמרנו על בנט זה נכון. גם זה שקראנו לו "נוכל" ולא קראנו לו "ראש הממשלה". בנט הרס את הדמוקרטיה הישראלית. אדם שרימה את בוחריו. לגנוב כסף - זה דבר קטן, לגנוב את הנשמה - זה משהו אחר. היום כל זב חוטם יכול לקרוא לעצמו ראש הממשלה. אני פותח את העיתונים בהלם ממה שאני רואה: אנשים קוראים למרד.

    ח"כ דודי אמסלם בוועידת השלון המקומי/סטילס: ראובן קסטרו, וידיאו: ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully